3 greşeli de evitat când te apuci de sport

Sport

Te-ai hotărât să faci sport, nu ştii cum şi cu ce să începi, dar în acelaşi timp vrei să ai cât mai repede un trup de invidiat. Înainte de a te apuca de mişcare, este bine să ai în vedere următoarele aspecte: ţine cont întotdeauna de condiţia ta medicală (dacă ai anumite probleme medicale) şi vorbeşte cu o persoană specializată, care să te îndrume corect, nu te grăbi să îţi soliciţi corpul prea mult într-un timp prea scurt, pregăteşte-te gradual şi nu uita, la final, să execuţi şi o serie de mişcări de relaxare.

Evită să faci din prima zi foarte multe exerciţii fizice!

Din dorinţa de a vedea cât mai repede rezultatele, avem tendinţa să ne suprasolicităm corpul. Există două riscuri în acest caz: riscul de a renunţa foarte uşor de la ceea ce ne-am propus şi riscul de a face febră musculară (un alt motiv de a lăsa baltă „proiectul“ nostru). Aşa că, în situaţia în care ai o viaţă sedentară, ia-o uşor: coboară şi urcă scările zilnic (dacă locuieşti la un etaj superior), mergi pe jos zilnic (cel puţin 30 de minute), parcurge drumul până la muncă (sau măcar o bucată din el) pe jos. Fă asta o săptămână şi urmează apoi un program mai elaborat de exerciţii, pe grupe de muşchi. Dacă simţi că te satisface doar mersul pe jos (într-un ritm constant), tu decizi. Important este că ai făcut deja un pas pentru sănătatea ta.
Nu sări peste încălzire şi peste exerciţiul de relaxare al muşchilor!
Începerea în forţă a exerciţiilor pentru tonifierea coapselor, de exemplu, fără a pregăti musculatura, este resimţită de organism ca un şoc. Încălzirea are un rol precis, trebuie să dureze cel puţin cinci minute, timp în care sunt pregătite treptat grupele de muşchi pentru efort. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul mişcărilor de relaxare, şi ele au un scop clar: detensionează corpul.

Ai grijă la felul în care respiri!

Fără a face neapărat un efort fizic, simţim imediat disconfortul dacă avem nasul înfundat. Aerul este insuficient, intervine senzaţia de sufocare. Trăim pentru că respirăm, nevoia de aer este indispensabilă vieţii. Respiraţia este importantă şi în timpul exerciţiilor fizice şi presupune două etape: inspiraţia şi expiraţia. Tragi aer în piept, elimini aerul din piept. Evită să respiri pe gură! Folosind nasul, creierul şi corpul se oxigenează mai bine. Respiraţia pe gură este una dintre capcanele în care cad multe persoane când încep să facă sport. Inspiră şi respiră adânc şi totul va fi bine, efortul este altfel resimţit, iar oboseala va fi una plăcută, şi nu extenuantă.

Comments

comments