Alimentaţia în timpul verii

Nutritie

Aşa cum hainele trebuie adaptate în funcţie de anotimp – în sezonul rece ne îmbrăcăm mai gros, în cel cald mai subţire – şi alimentaţia are nevoie de o adaptare la vreme. Argumentul este simplu: corpul nostru este un organism viu şi, ca orice organism viu, între el şi mediul înconjurător va exista întotdeauna o legătură. De ce, de exemplu, când afară este frig, pofta de mâncare creşte? Pentru că organismul nostru se adaptează la temperaturile de-afară, iar acest proces de adaptare (numit termoreglare) presupune un consum de energie, iar energia, în concluzie, este furnizată prin hrană.

Natura se adaptează la nevoile nutriţionale ale oamenilor

Revenind la legătura dintre organismul uman şi natură, este miraculos, dacă nu uimitor, felul în care natura se adaptează, în special vara, la nevoile lui nutriţionale: în piaţă găsim fructe şi legume cu gust, bogate în minerale, vitamine şi apă, adică exact îi trebuie în sezonul cald. Nu neglijaţi nici consumul de supe, salate, carne slabă, produse cât mai uşor digerabile, hrănitoare şi săţioase în acelaşi timp. Aşadar, profitaţi de bogăţiile pieţei şi de gustul autentic al legumelor şi al fructelor şi treceţi pe lista de cumpărături roşii, verdeaţă cât mai variată, dovlecei, castraveţi, cireşe, pepene, căpşuni, caise, prune, fructe de pădure, vinete. Fructele cât mai colorate (roşii sau portocalii) sunt bogate în antioxidanţi.

Dulcele bun

Vara creşte şi pofta de a mânca ceva bun, dulce şi rece. Aţi ghicit, da, îngheţată! Există nenumărate reţete prin care vă puteţi prepara singuri îngheţata, evitând în felul acesta excesul de zahăr prezent în produsele din comerţ. Importantă este combinaţia de gusturi: pune câteva cireşe în suc de fructe proaspăt, neîndulcit, toarnă apoi compoziţia în formă de îngheţată şi las-o la congelator până devine solidă. Poţi înlocui sucul de fructe cu un iaurt slab.

Salate: cu cât mai multe, cu atât mai bine

Fie că le mănânci drept garnitură sau simple, salatele sunt o altă recomandare culinară pe timp de vară. Foloseşte în loc de tradiţionalul oţet, lâmâie, adaugă fructe dulci-acrişoare, atât cât să-i dea o aromă specială, bucură-te de diferitele tipuri de salate pe care le găseşti în piaţă în această perioadă.

Ce bem

Apă, cât mai multă apă pentru a ţine departe deshidratarea, unul dintre riscurile anotimpului cald. Apoi, ceaiuri cu gheaţă (ceaiul de mentă cu lime, miere şi gheaţă este delicios), limonade, sucuri răcoritoare din fructe. Dacă ingredientele sunt dulci deja, evitaţi adăugarea de zahăr!

Comments

comments