Alimente de evitat

nutritie-iunie-2015

Când bebeluşul tău are aproape 6 luni, îi poţi face cunoştinţă cu o varietate de noi gusturi. Oferindu-i copilului tău o dietă sănătoasă şi echilibrată, te asiguri că primeşte vitaminele şi nutrienţii necesari creşterii.
Dar care sunt mâncărurile şi băuturile de care ar trebui să-l ţii departe?

Chipsuri şi biscuiţi

Nu e nevoie de multe chipsuri ca stomăcelul celui mic să se umple rapid, şi să ocupe tot spaţiul, nelăsând loc şi pentru mâncarea sănătoasă. De asemenea, mâncarea procesată este de obicei bogată în sare. Bebeluşii au nevoie de o cantitate foarte mică de sare: mai puţin de 1 gram (0,4 g de sodiu) până la vârsta de 1 an. Rinichii micuţului tău nu pot face faţă la mai multă sare de atât.
Înainte de 6 luni, micuţul tău îşi va lua sarea din laptele matern, sau din laptele praf. De îndată ce bebeluşul începe să mănânce hrană solidă, nu ar trebui să adaugi sare la mâncarea preparată în casă, sau în cea specială pentru bebeluşi, chiar dacă ţi se pare că va avea un gust mai bun.
O bucăţică de brânză, bucăţele de fructe sau legume sunt nişte alegeri mult mai bune dacă cel mic are nevoie de o gustărică.

Mese deja preparate pentru copii mai mari sau adulţi

Au de obicei un conţinut crescut de sare şi zahăr. Aceeaşi mâncare preparată acasă poate fi mai gustoasă şi mai ieftină. Desigur, dacă eşti o mămică ocupată s-ar putea să nu ai mereu timp să pregăteşti fiecare masă aşa cum ţi-ai dori. Dacă alegi să cumperi mâncare specială pentru bebeluşi, asigură-te că este potrivită vârstei. Şi nu împărţi niciodată mâncarea ta cu cel mic.

Dulciurile şi ciocolata

Sunt o tentaţie foarte mare pentru copii, dar, din cauza conţinutului mare de zahăr, trebuie evitate. Zahărul conţine un acid care atacă smalţul dinţilor. Dacă totuşi îi dai celui mic dulciuri, cel mai bine e să o faci la ora mesei. Atunci, nivelul de salivă din gură creşte, iar aceasta ajută la neutralizarea acidului. De asemenea, încearcă să-l încurajezi să consume porţia de dulciuri dintr-o dată, şi nu câte puţin la fiecare jumătate de oră. Astfel, efectele nocive asupra dinţilor sunt reduse. Poţi să-i oferi celui mic o bucată de brânzică după consumul dulciurilor, pentru a neutraliza zaharurile.

Băuturile răcoritoare nu sunt un necesar pentru copilul tău

Nu aduc nimic bun în alimentaţie, iar aciditatea lor are un efect negativ asupra dinţilor celui mic. De asemenea, în afară de nivelul ridicat de zahăr, unele dintre ele conţin cofeină. Micuţul tău are nevoie doar de lapte şi apă. Băuturile pentru copii sunt bogate în calorii, şi astfel creşte riscul de obezitate dacă sunt consumate regulat.

Comments

comments

1 Raspuns to “Alimente de evitat”