Amnezia în timpul sarcinii

mit-sau-realitate-noiembrie-2015

Toata lumea știe că sarcina este o perioadă pe cât de frumoasă pe atât de grea și orice viitoare mămică se așteptă la grețuri, oboseală, arsuri, îngrășare. Însă unele sunt surprinse să observe că, pe lângă neplăcerile “clasice” ale sarcinii au parte și de unele mai puțin obișnuite.

Oricât de ciudat ar părea, există mămici care devin uituce. Începi să uiți ce ai promis aseară, unde ți-ai pus cheile, care e numărul de telefon al mamei sau cum o cheamă pe fetița verișoarei. Uneori e amuzant, alteori e neplăcut însă, fară îndoială, e ciudat.

Amnezia sarcinii sau “mommy-brain” cum îi spun americanii, afectează până și pe cele mai organizate și eficiente femei. Un studiu publicat în Australian Journal of Advanced Nursing a arătat ca 82% dintre gravide au observat o anume dificultate în a se concentra și a-și aminti detalii. Unele dintre ele au observat că uită anumite lucruri, altele nu reușeau să fie atente și să se concentreze, iar altele s-au declarat, pur și simplu, ”cu capul in nori”.

In trimestrul trei, viitoarele mămici, deja au dificultăți serioase în a-și aminti diverse detalii, ceea ce însemnă că situația se agravează pe măsură ce sarcina avansează. Tocmai de aceea, cea mai plauzibilă explicație ar fi aceea că viitoarea mămică este preocupată, îngrijorată de ceea ce o așteaptă. Oricine poate deveni uituc sau neatent când are o grijă sau trece printr-o perioadă mai dificilă. Iar când te așteaptă un travaliu, o naștere și o schimbare atât de mare cum este nașterea unui copil, în mod sigur se poate spune că treci printr-o perioadă dificilă. Este și normal să te gândești mai mult la naștere, la sănătatea copilului atât de mutl încât pierzi din vedere detalii pe care creierul tău le consideră neimportante.

Așadar, chiar dacă ai fost înainte de sarcină foarte practică și organizată, acum este posibil să observi că nu te mai poți concentra la fel de bine, că esti distrată și mai puțin eficientă ca de obicei.
Medicii recomandă o serie de tehnici menite să diminueze predispoziția către episoadele amnezice în perioada sarcinii. Somnul de calitate este esențial pentru randamentul activității cerebrale, de aceea este ideal ca graviduțele să doarmă între nouă și unsprezece ore pe noapte.

O dietă echilibrată, care să furnizeze toate vitaminele și mineralele necesare în cele nouă luni dificile, este un alt remediu preventiv. Mișcarea favorizează accelerarea fluxului sanguin, pentru o bună irigare a creierului.

Text: Irina Coprinsu

Comments

comments