Arsurile la stomac în sarcină

Dacă ai arsuri la stomac în timpul sarcinii vei avea un copil păros

Arsurile la stomac sunt absolut normale în timpul sarcinii pentru că pe măsură ce burtica se măreşte, toate organele sunt împinse, inclusiv stomacul, iar acidul din el ajunge cu o uşurinţă mai mare în esofag (reflux). Medicamentele care atenuează aciditatea din stomac (recomandate de medic), poziţia dreaptă păstrată de după ce ai mâncat şi dormitul pe o pernă care să îţi ţină partea superioară a corpului puţin ridicată te vor ajuta să nu mai ai arsuri.

 

De ce sunt arsurile în sarcină o problemă?

Există două motive principale pentru care arsurile în sarcină sunt o problemă comună la gravide. În primul rând, corpul tău se confruntă cu o intensificare a producţiei de progesteron. Acest hormon relaxează muşchii, pentru a ajuta organismul să se pregătească pentru naştere. Din păcate, progesteronul nu face discriminare şi destinde toţi muşchii din corp, inclusiv sfincterul de la intrarea în stomac. Întrucât acesta devine mai relaxat, alimentele şi acidul se pot întoarce mult mai uşor înapoi în esofag, provocând astfel arsurile.

Ce pot face pentru a reduce incidența arsurilor în sarcină?

Există câţiva paşi simpli pe care îi poţi face pentru a ajuta la atenuarea arsurilor în sarcină:
Evită alimentele declanşatoare – unele femei au arsuri stomacale indiferent de ce ar mânca, dar sunt unele alimente care pot declanşa mai uşor simptomele. Ca regulă generală, evită mâncărurile grase, ciocolata, cafeaua şi băuturile carbogazoase cu cofeină. Alcoolul şi ţigările ar trebui oricum evitate în timpul sarcinii, însă e bine să ştii că şi ele sunt asociate cu refluxul gastroesofagian.
• Mănâncă moderat – mesele bogate pot pune presiune suplimentară pe sfincterul de la intrarea în stomac. Ai putea începe o dietă de eliminare, adică să renunți treptat la câte un aliment din cele pe care le consumi, pentru a afla ce anume îţi provoacă arsurile. Cu un pic de consecvență, nu va dura mult până să îţi dai seama ce anume ar trebui să nu mai mănânci.
• Lasă gravitaţia să te ajute – poate fi destul de dificil să te simți confortabil atunci când un copil creşte în burta ta, însă încearcă să stai şi să dormi în poziţii cât mai verticale. Gravitaţia îţi va ajuta stomacul să menţină mâncarea şi acidul.
• Ai grijă de greutatea ta – păstrarea greutății în limitele recomandate de medic te va ajuta să reduci presiunea de pe tractul digestiv.

Comments

comments