Bebeluşii şi înotul

Sport

Se spune că înotul este de multe ori prima activitate dirijată a bebeluşului, mai exact, că ştie din instinct să înoate şi, prin urmare, cu cât este „aruncat“ mai devreme în apă, cu atât e mai bine pentru el. Într-un fel sau altul „experimentează“ înotul încă de când sunt în burtică şi plutesc în lichidul amniotic. Contactul cu apa/ mediul lichid continuă apoi prin intermediul băiţelor.

De la exerciţiile de acasă la cele de la piscină

Este adevărat că nou născuţilor nu le este teamă de apă, această teamă intervine mult mai târziu în viaţa lor. În plus, au o motricitate excelentă când se află în apă, motricitate care poate fi stimulată, la vârsta potrivită, prin intermediul lecţiilor de înot în locuri sigure şi verificate. Încă de acasă ar trebui să aibă ocazia să exerseze cât mai mult mişcările de înot. Obişnuindu-se, de exemplu, cu ele, trecerea la „lecţiile“ cu un instructor/ specialist vor fi mai uşoare. De obicei, programele pentru bebeluşi încep de la 4 luni, în piscine special concepute, şi includ exerciţii specifice acestei categorii de vârstă. Contactul cu apa, în alt spaţiu decât cel de acasă, este recomandat să aibă loc cât mai uşor şi în braţele părinţilor; pe parcurs, va evolua în propriul ritm, supervizat de un instructor.

Cum alegi clubul potrivit

Alegerea clubului de înot potrivit se face, de regulă, după recomandări sau în funcţie de părerile părinţilor, exprimate pe forumuri sau în comentariile de paginile cluburilor respective. Instructorii trebuie să aibă o pregătire profesională (să fie absolvenţi ai Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport sau să fi urmat cursuri tematice), dar şi anumite calităţi esenţiale: sociabilitate, dragostea pentru copii, capacitatea de a lucra cu copilul mic, disponibilitatea de a realiza din fiecare lecţie un mediu de învăţare distractiv, în care „elevii“ să răspundă provocărilor într-un mod pozitiv şi să dobândească compeţente rapid şi precis, datorită programului individual instructor-copil.

Efectul apei asupra corpului

Ştiai că, în timpul înotului, apa preia 70% din greutatea corpului, astfel încât mişcările sunt în mod semnificativ uşurate, iar riscurile de traumatizare a organismului îndepărtate? Mai mult, acest tip de exerciţiu fizic antrenează toate categoriile de muşchi şi este recomandat şi femeilor însărcinate. Înotul ajută motricitatea, stimulează simţurile (auzul: sunetele ambiante, simţul tactil: contactul propriu-zis cu apa, văzul: luminile pe care le reflectă apa), favorizează legătura cu părinţii.

Comments

comments