Beneficiile calciului în creştera copilului

promo-40

Calciul este unul dintre cele şapte minerale indispensabile organismului uman, alături de iod, fier, magneziu, fosfor, seleniu şi zinc. Este mineralul prezent în cantitatea cea mai mare în corpul omenesc. Contribuie alături de fosfor la menţinerea sănătăţii oaselor şi dinţilor, iar împreună cu magneziul este responsabil de sănătatea sistemului cardiovascular.
Calciul este implicat în transmiterea influxului nervos, este esenţial pentru procesul de coagulare, stabilizează tensiunea arterială, permite comunicarea între celulele organismului, aşadar are un rol esenţial în funcţionarea aparatului endocrin, stă la baza mecanismului de contracţie musculară.
În perioada sarcinii, doza zilnică recomandată de calciu este crescută. Dezvoltarea scheletului fetusului necesită o cantitate destul de mare de calciu. Gravida trebuie să consume mai mult calciu în dietă deoarece, altfel, riscă să aibă probleme legate de propriul schelet şi rezistenţa oaselor.
Necesarul zilnic de calciu calculat pentru gravide este de 1200 mg. Totuşi, mare atenţie ca doza să nu depăşească 2500 mg, deoarece presupune risc de travaliu prematur.
Bebeluşii cresc foarte repede în primul an de viaţă. Acest lucru înseamnă că necesarul lor de calciu este mai mare decât al adulţilor, raportat la greutatea lor corporală. Simpla administrare de calciu nu este suficientă pentru a garanta sănătatea oaselor şi buna dezvoltare a scheletului. Vitamina D este de asemenea esenţială. Trebuie ştiut că laptele (matern sau formulă), iaurtul, brânza, smântâna, multe legume verzi sunt surse de calciu.
Copiii de la 1 până la 3 ani sunt de asemenea caracterizaţi de o creştere rapidă. Alimentaţia la această vârstă este mult mai variată, meniul unui copil de 2 ani fiind similar celui unui adult sănătos. Necesarul de calciu pentru copiii de vârsta aceasta este de 500 mg/ zi. Suplimentarea medicamentoasă este necesară numai dacă, dintr-un motiv sau altul, copilul nu primeşte suficient calciu în alimentaţie.

 

SFAT

Asimilarea calciului depinde de mai mulţi factori decât simplul aport. Vitamina D, fierul, magneziul, sunt doar câţiva dintre cei mai importanţi factori implicaţi în absorbţia calciului.

 

Cea mai importantă sursă de calciu o reprezintă laptele şi derivatele sale, însă sunt şi alte alimente bogate în calciu care pot înlocui cu succes produsele lactate, mai ales în cazul copiilor cu intoleranţă la proteinele din laptele de vacă sau în cazul celor “mofturoşi”.

Comments

comments