Beneficiile miezului de nucă

Inima, prima protejată

Antioxidanții conținuți în miezul fructului reglează pe cale naturală nivelul colesterolului în sânge și, implicit, tensiunea arterială. Consumul periodic de nuci proaspete întărește vasele de sânge și previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici. Datorită bogăției în vitamina E, consumatorii de nuci prezintă risc minim de a face un atac de cord. Opt nuci pe zi țin arterele flexibile, inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral, arată un studiu american recent. Specialiștii ne sfătuiesc să consumăm nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele lor negative asupra organismului.

Cercetătorii au mai observat că acidul alfa-linolenic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac. Grăsimile protectoare din nuci înlătură efectele grăsimilor saturate din dietă. Studiile au mai arătat că persoanele care mănâncă nuci de cel puțin două ori pe săptămână au un risc de două ori mai mic de a suferi o criză cardiacă subită, față de cei care nu mănâncă deloc nuci. Nucile reduc de asemenea și riscul unei boli coronariene cu aproximativ 30%. Se spune că dacă mănânci cinci porții de nuci verzi pe săptămână, vei avea o inimă de atlet.

Excelentă pentru stomac

Miezul de nucă prăjit combate infecțiile urinare, dar în același timp poate fi folosit și pentru a scăpa de tuse. Este un excelent vermifug, eliminând în special tenia. Datorită conținutului bogat în cupru, nucile sunt indicate în dieta persoanelor cu anemie. Miezul a 20 de nuci, consumat zilnic, e un tratament eficient contra psoriazisului sau a eczemelor alergice. Ba chiar rezolvă și acneea. Nucile conțin vitamina B1, care joacă un rol esențial în metabolismul glucidelor și este absolut necesară pentru funcționarea normală a musculaturii și a sistemului nervos. Consumul de nuci crește pragul de toleranță pentru durere și aduce o contribuție importantă la menținerea tonusului musculaturii netede, fiind implicat și în procesele de transmitere neuromusculară.

Stimulează memoria

Pentru mărirea capacității de memorare și pentru perioadele de învățare, mai ales în perioada examenelor, se pot consuma zilnic 10-15 nuci amestecate cu 4 linguri de miere de albine polifloră. Amestecul se mănâncă pe îndelete mestecând bine fiecare îmbucătură.

Uleiul de nucă este indicat în alimentația dietetică pentru prevenirea aterosclerozei și creșterea părului.

Comments

comments