Broccoli – leguma minune

broccoli-retete-ianuarie

Broccoli este una dintre cele mai nutritive legume. Este o sursă excelentă de vitamina C, folaţi, calciu, fier, proteine, şi alţi nutrienţi esenţiali. Şi dacă toate astea nu ar fi de ajuns, conţine şi o substanţă extrem de activă în lupta împotriva celulelor canceroase, numită sulforfan.
Este considerat un „super” aliment datorită extraordinarelor beneficii pentru sănătate. Întăreşte sistemul imunitar, previne anemia, întăreşte oasele şi elimină toxinele din organism. Datorită conţinutului ridicat de acid folic (vitamina B9) conţinut de broccoli, femeile însărcinate îl pot folosi ca supliment natural pe perioada sarcinii, prevenind astfel apariţia anomaliilor sistemului nervos şi coloanei vertebrale a bebeluşului. Broccoli este o legumă  atât de uimitoare, încât mulţi părinţi sunt nerăbdători să ştie când o pot include în alimentaţia copiilor lor.
Cu toate astea, broccoli nu poate fi introdus în alimentaţie chiar de la începutul diversificării, ci e mai bine să se aştepte până la 8-10 luni. Motivul este că produce gaze şi poate fi greu de digerat de stomacul micuţului tău. De asemenea are un potenţial alergen şi după introducere, trebuie să ţii cont de regula celor 4 zile.

SFAT

Cum să alegi un broccoli bun
Când cumperi broccoli, asigură-te că este proaspăt. Poţi verifica asta uitându-te la culoarea lui. Alege mănunchiul cu florete colorate uniform în verde închis sau deschis.  Cele cu tentă gălbuie sunt deja mature, şi nu vor rezista prea mult. Evită să îl speli atunci când îl bagi în frigider pentru că se va strica mai repede.
Cu toate că poate fi depozitat în jur de 4 zile, cel mai bine este să îl consumaţi proaspăt pentru a nu-i da ocazia să-şi piardă din vitamine.

Comments

comments