Care sunt beneficiile practicii de Yoga?

sport_72

Pentru a avea o naştere uşoară, dar şi un copil sănătos din punct de vedere fizic şi spiritual, este recomandat ca viitoarele mămici să-şi antreneze şi dezvolte pe parcursul sarcinii încrederea în sine, capacitatea de a gândi pozitiv, de a controla frica şi stresul, de a se relaxa, dar şi de a tonifia musculatura corpului.
De asemenea, stăpânirea unor tehnici de respiraţie asigură aportul de oxigen necesar bebeluşului în timpul sarcinii şi joacă un rol foarte important la naşterea pe cale naturală.
Exerciţiile de yoga ne învaţă percepţia conştientă a propriului corp, a stării de încordare/relaxare a muşchilor, dar şi a stării organelor interne. Pe parcursul sarcinii ele pot contribui hotărâtor la conştientizarea modificărilor din organism şi la pregătirea pentru o atitudine pozitivă faţă de naştere şi de maternitate.

Exerciţiile corporale

Asa numitele asane – au un efect pozitiv asupra crampelor musculare, întăresc musculatura, corectează poziţiile greşite şi au o influenţă pozitivă asupra stării de sănătate a organelor interne, eliberând energiile blocate şi stimulând oxigenarea lor.

Exerciţiile de respiraţie

Pranayama – sunt esenţiale în sarcină, asigurând fluxul de energie vitală de care are nevoie mama şi bebeluşul. Ele sunt o foarte bună pregătire pentru uşurarea travaliului.

Relaxarea psihică

Creşterea capacităţii de concentrare pot fi exersate utlizând tehnicile meditative ale yoga. Dobândirea unei linişti interioare, dincolo de zgomotul gândurilor şi grijile cotidiene, aduce un plus de calitate în viaţă şi ajută tinerele mame să întâmpine cu încredere şi bucurie venirea copilului pe lume.
Exerciţiile de tonifiere, ca şi somnul relaxat practicat de yoghini, relaxează organismul şi îl pregătesc atât de bine pentru naştere încât, de multe ori, durerile specifice nu mai sunt resimţite la fel de intens.

Aveţi nevoie de un covoraş pentru a efectua exerciţiile la sol. Nu aveţi nevoie de încălţăminte, deoarece yoga se practică cu picioarele goale. Se recomandă, totuşi, purtarea unei ţinute concepută special pentru yoga, pentru a beneficia de un confort maxim în timpul efectuării antrenamentului.

 

SFAT

Atunci când vă hotărâţi să faceţi primii paşi în yoga, importantă este îndrumarea de către un specialist în domeniu, mai ales pentru gravide, deoarece există anumite exerciţii speciale precum şi o serie de restricţii, de care trebuie ţinut cont la început.

Comments

comments