Căzăturile în timpul sarcinii

Există multe mituri cu privire la perioada sarcinii, printre care unul foarte popular este cel al căzăturilor care provoacă pierderea copilului. Din ceea ce ai mai experimentat sau auzit de la mămici sau ai citit, de cele mai multe ori căzăturile uşoare nu afectează în niciun fel fătul. Există totuşi anumite riscuri care nu trebuie ignorate.

În general, dacă ai căzut în casă, la birou sau într-un spaţiu închis, este bine să te întinzi în pat şi să verifici dacă îți simţi copilul mişcând în burtică. Posibile indicii care să te facă să te îngrijorezi sunt: sângerare vaginală, durere acută în partea inferioară a abdomenului, contracţii ale abdomenului, mişcări neobişnuite sau nicio mişcare a copilului.

Dacă ai aceste simptome, este bine să te prezinţi la un control medical însoţit de o ecografie. Dacă nu ai niciun simptom, dar tot ai impresia că ceva nu este în regulă poţi să te prezinţi doar pentru a fi mai liniştită.

Un alt lucru pe care trebuie să îl ai în vedere este că iarna, din cauza poleiului şi a gheţii, poţi aluneca mult mai uşor, mai ales dacă ai o sarcină avansată care îţi pune echilibrul la încercare. Specialiştii mai recomandă să eviţi pantofii cu toc pe timpul sarcinii şi din cauza problemei echilibrului, dar şi pentru că poziţia nu este favorabilă fetusului.

Mit: Scapi de kilogramele în plus la naştere

Adevăr: O femeie pierde între cinci şi şapte kilograme la naştere, kilograme formate din greutatea bebeluşului şi lichidele pierdute. Aşadar, dacă o femeie se îngraşă 12-15 kilograme în timpul sarcinii, va mai avea de slăbit după naştere pentru a ajunge din nou la greutatea pe care o avea înainte de a rămână însărcinată.

Mit: Anumite mâncăruri şi sexul predispun la naştere prematură

Adevăr: Nici sexul (la o femeie gravidă perfect sănătoasă) şi nici mâncărurile foarte picante nu afectează bebeluşul, existând prea puţine dovezi medicale, ştiinţifice care să ateste faptul că activitatea sexuală şi anumite preparate alimentare ar predispune la o naştere prematură. În ceea ce priveşte alimentaţia, lucrurile sunt clare: o alimentaţie variată, echilibrată, cu de toate, sănătoasă, evident, lipsită de prea multe grăsimi rele, junk-food, fast-food, băuturi răcoritoare.

Comments

comments