Ce să mănânci ca să rămâi însărcinată mai repede

preconceptie-februarie

Ai început deja să mănânci mâncare organică, fructe şi legume, să te ţii la distanţă de mâncarea procesată, să ai grijă la câte proteine şi câte lactate introduci în dietă. Dar cât de mult contează ce anume consumi în diferite faze ale ciclului lunar, şi cum influenţează asta fertilitatea?
“Diferitele faze ale ciclului obligă corpul femeii să producă hormoni diferiţi, şi să treacă prin modificari speciale“, spune Jill Blakeways, co-autor al cărţii „ Cum să faci copii: Un program de 3 luni pentru fertilitate maximă“. „Aşa că dacă o femeie vrea să îşi crească şansele de a concepe, trebuie să mănânce alimente potrivite fiecărei faze.”
La menstruaţie, din cauza eliminării celulelor roşii, cu menstra, se pierde şi o cantitate mare de fier. Aşa că încearcă să consumi: carne, fasole, peşte, legume verzi şi seminţe. Multe dintre acestea sunt bogate în fier, proteine, sau ambele, ceea ce este foarte important mai ales dacă sângerezi abundent. Iar altele (cum ar fi peştele, seminţele şi legumele verzi) au proprietăţi anti-inflamatoare, care pot ajuta la liniştirea crampelor. Nu te apropia de: mâncăruri reci (dacă menstrele tale sunt dureroase) şi alcool, cofeină şi mâncăruri condimentate, care pot accentua sângerarea.

Faza foliculară

În timpul fazei foliculare (perioada cuprinsă între prima zi a ciclului menstrual până la debutul ovulaţiei), corpul tău se chinuie din greu să devolte foliculul dominant, iar nivelul de estrogen e în creştere. Legumele ca broccoli, kale şi conopida conţin un fitonutrient care ajută corpul femeii să metabolizeze mai bine estrogenul. Nu uita să consumi şi ulei de măsline, avocado, nuci şi seminţe. Acestea sunt bogate în Vitamina E, care se regăseşte şi în fluidul foliculului care îţi „adăposteşte“ ovulul. Nu te apropia de alcool, deoarece îţi afectează balanţa hormonală.

Ovulaţie

În preajma ovulaţiei, corpul are nevoie de multe vitamine B, precum şi de alţi nutrienţi care să suporte eliberarea ovulului şi să încurajeze implantarea. Zincul poate ajuta la diviziunea celulară şi la producţia de progesteron. Acizii esenţiali graşi sunt şi ei cruciali în această fază. Cea mai bună sursă omega-3 este din peşte. Ce să mănânci: salată verde, ouă, legume, cereale, carne, peşte şi să consumi multă apă. Apa joacă un rol cheie în dezvoltarea foliculilor, şi subţiază mucoasa cervicală. Nu te apropia de: cafea, alcool şi mâncăruri procesate care îţi pot face mucusul cervical „ostil“.

Faza luteală

Debutează cu ziua ovulaţiei, în care ovulul este eliberat de la nivelul foliculului ovarian. Acum este momentul să consumi mulţi nutrienţi pentru a încuraja creşterea celulară. Beta-carotenul, care se întâlneşte în special în legumele verzi, precum şi în cele galbene şi portocalii (morcovi, pepenele galben şi cartofii dulci) ajută la reglarea nivelului hormonal şi previne apariţia avorturilor spontane.

Comments

comments