Ce sport recomandăm celui mic

Sporturile recomandate copiilor de 4 ani, mai multă distracţie şi mai puţină competiţie. Important e ca sporturile pentru copii să aibă accentul pe amuzament, pe distracţie şi nu pe competiţie.

La 3-4 ani, copilul nu trebuie să fie într-o concurenţă disperată pentru a câştiga, ci ar trebui, pur şi simplu, să se bucure de mişcare şi de posibilitatea de a interacţiona prin sport cu alţi copii. Având în vedere aceste detalii, au fost identificate următoarele sporturi, care pot fi practicate de copii, care au maximum patru ani.

Înot: dezvoltă corpul şi capacitatea de concentrare

Înotul este un sport recomandat chiar şi bebeluşilor, dacă poartă colac şi se află sub supravegherea părinţilor. Apoi, de la patru ani, copilul poate învăţa cu adevărat tehnicile acestui sport, care lucrează corpul în totalitate.

Baschet: ajută la creştere

Pentru creşterea în înălţime, baschetul este sportul recomandat pentru copiii de patru ani. Încă de la o vârstă fragedă, copilul poate bate mingea – una mai mică şi mai uşoară – în curtea grădiniţei, acolo unde există panouri de mică înălţime. Apoi, de la patru ani încolo, copilul poate învăţa, treptat, şi regulile acestui sport, care ajută la creştere.

Tenis: util pentru dezvoltarea mobilităţii

Spre deosebire de înot şi de baschet, e un sport mai costisitor, având în vedere echipamentul necesar. Copilul poate fi dat însă la o şcoală de specialitate de la patru ani pentru a învăţa cu un instructor tehnicile de bază. E un sport recomandat pentru copiii de patru ani, care duce la dezvoltarea mobilităţii şi care ajută la coordonarea mişcărilor.

Gimnastica: creşte forţa fizică

În ciuda „legendelor“ că e un sport care strică copilăria şi e prea dur, gimnastica poate fi, totuşi, practicată fără să fie nevoie de condiţii spartane, fiind unul dintre sporturile recomandate pentru copiii de 3-4 ani. Copilul poate face sărituri uşoare, balans şi căţărări. În cazul în care se ataşează de astfel de activităţi, poate să înceapă gimnastica, în adevăratul sens al cuvântului, de la şase ani încolo. Acest sport creşte forţa fizică, dezvoltă musculatura, flexibilitatea şi îmbunătăţeşte coordonarea mişcărilor.

Comments

comments