Ce sporturi practicăm iarna

sport-dec

Extrem de captivante, sporturile de iarnă atrag tot mai mulţi amatori în staţiunile montane pentru a descoperi adrenalina şi senzaţiile tari. Însă, fie că eşti novice în materie de acrobaţii pe zăpadă, fie că stăpâneşti bine pârtia, sporturile de sezon sunt periculoase şi te pun adesea la grea încercare, dacă nu îţi iei câteva măsuri de precauţie.

Asigură-te că eşti într-o formă optimă.

Înaintea antrenamentului, condiţia fizică este esenţială. Schiul, snowboard-ul, patinajul, chiar şi săniuşul sunt activităţi suficient de solicitante, încât să te trezeşti a doua zi cu febră musculară. Pentru a evita un astfel de disconfort, se recomandă o scurtă încălzire. Câteva genuflexiuni, extensii şi abdomene îţi vor reda felxibilitatea şi echilibrul mişcărilor de viraj şi de viteză.

Deşi costă mai mult, un echipament corespunzător şi complet este un element esenţial în cazul sporturilor periculoase. Nu încerca să înlocuieşti jacheta cu haina mai cambrată pe care o porţi pe stradă. Costumele de ski sunt confecţionate din materiale speciale, impermeabile şi respirabile.

Schiul

Este un sport de iarnă complex care poate aduce multe probleme amatorilor. Ca detaliu tehnic, este important să îţi păstrezi o poziţie relaxată şi naturală, iar genunchii să fie uşor flexaţi. De asemenea, caută să îţi stabileşti echilibrul şi stai în clăpari astfel încât presiunea să fie distibuită egal pe picior, iar în cazul în care căzătura este inevitabilă, încearcă să cazi de preferinţă pe o parte sau pe spate.

La rândul lui, snowboard-ul este o soluţie de distracţie pe pârtie şi o provocare pentru amatorii de senzaţii tari. Dacă te tentează să faci snowboard iarna asta, pe lângă placă, simţul echilibrului este un element cheie al acestui sport.

 

În timpul iernii, mulţi dintre noi nu preferăm să practicăm niciun sport şi petrecem mult timp închişi în casă. Schiatul este sportul perfect care ne face să ieşim din amorţeală. Cum? Iarăşi simplu! Efortul cardio-vascular creşte, iar adrenalina aleargă prin vene. Toate aceste senzaţii şi emoţii o să te facă să vrei mult, tot mai mult, să te intorci pe pârtie.

 

Persoanele care practică aceste sporturi ar trebui să devină familiare cu pârtiile, pentru a putea evita eventualele pericole (copaci, stânci etc.), şi să nu depăşească niciodată zonele marcate. Întotdeauna trebuie să foloseşti echipamentul special, care să includă obligatoriu şi căşti pentru protecţia capului.

Comments

comments