Cum convingem copiii să mănânce mai multe vegetale

Nutritie

Este sezonul fructelor și legumelor. Avem acces la o mulțime de fructe și legume nutritive, colorate, gustoase. Dar cum determinăm copiii să le mănânce? Majoritatea părinților înțeleg că vegetalele crude ar trebui să fie o parte importantă a dietei copilului lor, deoarece sunt o sursă bună de fibre, vitamine și minerale. Din nefericire, mulți copii nu acceptă o mare parte dintre fructele și legumele de sezon, nu doresc nici să le guste, cu atât mai puțin să le consume regulat, crude sau gătite.

Câte fructe și legume ar trebui un copil să mănânce?

Fructele și legumele reprezintă jumătate din farfuria zilnică a copilului, conform choosemyplate.gov, însă nu în proporții egale. Fructele reprezintă aproximativ 2/3 din cantitatea de legume pe care ar trebui să o consume, astfel: între 1 și 3 ani, se recomandă o cană de fructe (aproximativ 2-3 fructe/ zi, în funcție de dimensiune) și o cană jumătate de legume (3-5 legume/ zi, în funcție de dimensiune).

Alegeți o varietate de culori

Culorile vibrante ale fructelor și legumelor, spun povestea „super-puterilor” lor. Nutrienți diferiți sunt prezenți în diferite cantități în vegetale. Consumând un curcubeu de fructe și legume primesc din vegetale nutrienții necesari pentru o sănătate bună. Copiii ar trebui să încerce să mănânce o varietate de fructe și legume colorate – verzi (broccoli, verdeață, spanac, ruccola), portocalii (morcovi, dovleac, cartof dulce, caise), roșii (roșie, fructe de pădure, ardei, ridichi, sfeclă).

10 sfaturi utile pentru părinți

Indiferent dacă sunt pretențioși sau nu, copiii nu doresc mereu ceea ce este sănătos pentru ei – în special fructe și legume. Dar există modalități de a le face mai atrăgătoare.

  1. Primul pas este să le oferim o varietate de fructe și legume colorate, încă din primele zile de diversificare. Cu cât le oferim încă de la începutul diversificării fructe și legume variate, cu atât le vor accepta mai ușor pe măsură ce cresc și vor fi nelipsite din meniul lor zilnic.

  2. Încercați să asociați vegetalele cu preparate sau alimente pe care le preferă în mod normal. Spre exemplu, o modalitate bună pentru a-i ajuta să descopere legumele crude, este să le așezăm în farfurie alături de o pastă tartinabilă care știți că îi place copilului – humus, pastă de branză, pate de casă, salată de vinete. Serviți împreună cu cel mic un humus de năut cu ajutorul unor sticksuri de castravete și țelină apio sau morcov.

  3. Folosind un feliator de legume, puteți obține spaghete vegetale, paste de zucchini, sfeclă sau morcov, pe care le combinați cu sosul preferat al copilului. Obțineți astfel un preparat colorat, aromat și extrem de nutritiv.

  4. Apelați la internet și inspirați-vă, pentru a obține decoruri inedite pe farfuriile celor mici. Chiar dacă nu aveți neapărat un talent artistic, există multe fotografii din care vă puteți inspira pentru a crea o poveste colorată din fructe sau legume crude. Copiii vor fi extrem de încântați și este posibil să vă surprindă când vor dori să le preparați zilnic astfel de farfurii. Îi puteți ruga să vă și ajute să pregătiți împreună farfuria, lăsați-i pe ei să aleagă alimentele pe care le doresc și în timp ce o pregătiți, povestiți-le despre beneficiile fructelor și legumelor crude.

  5. Alegeți un blat din legume pentru pizza. Blatul de conopidă sau broccoli. Nu cred că există copil căruia să nu îi placă pizza. Această metodă, de a opta pentru un blat de conopidă, combinat cu brânzeturi și legumele preferate ale copilului ca și topping, vă va ajuta să îi oferiți o masă nutritivă, sănătoasă.

  6. Încercați smoothie-urile de fructe sau legume. O metodă bună pentru a-i oferi copilului legume crude, dacă acesta nu le acceptă ca atare, este supa gazpacho sau supa rece de legume, preparată din roșie, castravete, ardei roșu și verde, ceapă verde, usturoi, ulei de măsline si apă.

  7. Pentru salate și frunze verzi, cea mai simplă si atractivă metodă, sunt wrap-urile. Folosiți foi de salată pe care le puteți rula și umple cu legume, paste tartinabile și carne – morcov , castravete și telină rase, pastă de avocado, ceapă verde, fâșii de carne de curcan sau pui.

  8. Mergeți împreună cu copiii la piață sau la o fermă și alegeți fructele și legumele. Lăsați-i să le spele, să le curețe și să le taie, dacă sunt mai măricei. Încurajați-i să le guste, să le combine după cum doresc. Copiii vor dori să mănânce ceea ce au ales și pregătit ei singuri.

  9. Alegeți o zi a culorii, în fiecare săptămână sau o dată la 3 zile. Spre exemplu, dacă copilului îi place culoarea verde, alegeți împreună cu el o zi pe săptămână în care să serviți o supa cremă de legume verzi. Sau un smoothie roșu, dacă preferă culoarea aceasta.

  10. Lăsați tot timpul la îndemâna copiilor legume crude tăiate. Tăiați morcovii, castraveții și ardeii sub formă de sticksuri. Dacă cere o gustare pre-cină, îi puteți oferi bolul cu sticks-uri de legume. Poate va refuza la început, însă cu timpul, văzându-le mereu în casă, văzându-vă pe voi că le mâncați, va fi tentat să le încerce.

Comments

comments