Spune-mi cum te simți ca să-ți spun ce mănânci!

De câte ori te-ai simțit fericită după ce ai mâncat ceva? Potrivit unui studiu publicat în revista medicală Nutrional Neuroscience, alimentația, se pare, ne influențează starea de spirit și nivelul de stres în mod diferit.

Starea de spirit depinde de ceea ce mâncăm – este concluzia cercetătorilor de la Universitatea Binghamton din New York. Sondajul a fost realizat online și publicat în revista menționată mai sus. Obiceiurile alimentare au un rol asupra moralului și a nivelului de stres, indiferent că avem sub sau peste 30 de ani.

Antioxidanții stimulează creierul după 30 de ani

Între 18 și 29 de ani, când creierul nu este complet maturizat, consumul de carne (roșie sau albă) și practicarea unei activități fizice sunt factorii esențiali pentru sănătatea mintală, pentru că favorizează concentrația de neurotransmițători (serotonină și dopamină) din creier. După 30 de ani, în schimb, starea de spirit ar putea fi îmbunătățită prin consumul de alimente bogate în antioxidanți (fructe și legume) și reducerea de alimente care cresc stresul oxidativ și activează sistemul nervos simpatic (cafeaua și produsele cu indice glicemic ridicat: făina albă, biscuiți, produse de patiserie etc). „Odată ce înaintăm în vârstă, există o creștere a formării radicalilor liberi din organism, de unde și nevoia noastră de antioxidanți. Acești radicali liberi cauzează tulburări în creier, iar una dintre consecințe este riscul de suferință mintală“, explică Lina Begdache, asistentă universitară și cercetătoare la Universitatea Binghamton din New York. Este specializată în nutriție și biologie moleculară și are un interes particular pentru tot ceea ce ține de creier. Conform aceluiași studiu, nu se recomandă a se sări peste micul dejun, fiind una dintre cele mai importante mese ale zilei.

Alimente în care se regăsesc antioxidanți

Antioxidanții sunt un fel de scut care apără organismul de radicalii liberi. Medical, sunt definiți ca „substanțe nutritive sau nutrienți din alimente, ce pot preveni și încetini deteriorarea oxidativă a corpului uman“. Se regăsesc în: morcovi, dovlecei, broccoli, cartofi dulci, roșii, varză, pepene galben, piersici, caise, portocale, lămâi, ardei gras, broccoli, legume cu frunze verzi, căpșuni, nuci și semințe, cereale integrale, ulei vegetal, crustacee, carne roșie, ouă, carne de pui, usturoi, fructe de pădure, anghinare, struguri, vin roșu, fasole, mere (în special roșii), cartofi (preferabil copți), ciocolată neagră (consumată moderat!). Surse: www.sciencesetavenir.fr, www.sfatulmedicului.ro10

Comments

comments