Cură de slăbire în sarcină?

 

sarcina-februarie-2014

Aşa ceva nu este recomandat, avertizează toţi medicii! În sarcină nu este momentul pentru o cură de slăbire. În mod normal, în timpul sarcinii câştigi între 13 şi 17 kilograme. Dacă depăşeşti limita, cu siguranţă te vei gândi să ţinteşti către marginea de sus a acestei limite. Recomandarea pentru femeile care suferă de obezitate morbidă este să nu câştige mai mult de 8-10 kilograme. Uneori, creşterea în greutate este inevitabilă, datorită greutăţii copilului, uterului mărit, placentei şi lichidului amniotic. Dar aceasta este greutatea care ar trebui să dispară subit în momentul în care ai dat naştere copilului. În medie, este recomandat să consumi 2500 de calorii pe zi (crescând de la 2100 de calorii, perioada în care nu erai însărcinată). Ai nevoie de aceste calorii, aşa cum are nevoie şi copilul tău. În plus, se schimbă şi fiziologia ta. Zahărul din sânge îţi va scade la niveluri foarte joase între mese, tocmai de aceea foarte multe gravide simt că sunt lihnite şi au nevoie să mănânce între mese.

Pentru a gasi un raspuns mai clar legat de problemele ce pot aparea din cauza dietelor in timpul sarcinii, cercetatorii britanici au efectuat o meta-analiza a datelor colectate din 44 de studii randomizate care implica mai mult de 7.000 de femei gravide, cele mai multe dintre ele supraponderale sau obeze. Studiile au analizat efectele dietei, exercitiilor fizice uşoare şi a altor modificări în stilul de viaţă asupra greutăţii materne şi a rezultatelor sarcinii.

Dietele care au fost cele mai eficiente în limitarea creşterii în greutate în rândul mamelor însărcinate au fost axate în principal pe cereale integrale, fasole, fructe şi legume. Studiul a constatat că o astfel de dietă – atâta timp cât acesta a fost “echilibrată” şi adaptată la nevoile nutriţionale – a redus riscul de complicaţii.
Comparativ cu alte femei supraponderale, cele care au ţinut cură de slăbire au avut un risc cu 61% mai mic de diabet gestaţional şi un risc cu 33% mai mic de pre-eclampsie, care determină creşteri periculoase ale tensiunii arteriale la femeile gravide. Ele au avut, de asemenea, rate mai mici de hipertensiune gestaţională şi nastere prematură. ( sursa: Medlive.ro)

SFAT

Sfatul nostru este să priveşti aceste nouă luni ca parte a unui întreg. Orice greutate crezi tu că ar trebui să pierzi, poate fi acumulată în anii de dinainte de sarcină. Aşadar în loc să încerci să slăbeşti în timp ce eşti însărcinată, foloseşte acest timp pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase care te vor însoţi tot restul vieţii.

Bebeluşii sunt foarte receptivi la a primi nutrienţii necesari, aşadar a ţine o dietă strictă este mai mult o ameninţare la sănătatea ta decât la cea a bebeluşului, dacă nu mănânci suficient, dar există un risc ca micuţul să ia puţin în greutate dacă ai un regim de alimentaţie sărac.

Comments

comments