Deserturi recomandatede nutriţionişti

Nutritie

Cine nu iubeşte deserturile? Şi cine se poate abţine când vede o îngheţată cremoasă,

cu topping de fructe, caramel sau ciocolată? Nutriţioniştii ne recomandă să nu facem excese şi să alegem varianta cât mai naturală a unui preparat. Eventual, să îl preparăm acasă. Iată un exemplu de desert sănătos, care onorează cu brio pofta de dulce, recomandat de o nutriţionistă din America. Sigur, nu va egala niciodată o îngheţată cremoasă, cu topping de fructe, caramel sau ciocolată, însă poate fi o alternativă de desert dacă suntem mai pofticioase din fire.

Boabe de struguri îngheţate

Caroline Kaufman este nutriţionistă, jurnalistă freelancer şi consilier în nutriţie. Pe pagina ei, carolinekaufman.com, găsiţi mai multe reţete de deserturi pe care le recomandă. Unul dintre ele, mai puţin obişnuit, sună destul de interesant: boabe de struguri îngheţate. Evident, acest desert merge de minune în sezonul cald, când ni se face poftă de ceva bun, dulce şi  răcoritor.  „Pentru  a-i îngheţa, spălaţi boabele bine (indiferent de culoare, roşii, albi, negri), lăsaţi-le să se usuce bine şi puneţi-le într-un recipient curat şi sigur, după care în congelator“, spune  ea.  Avantajul lor este că pot fi un desert excelent fără adaos  de zahăr şi că în varianta îngheţată au o textură cremoasă de sorbet.

Deşi sunt o comoară de sănătate, e bine să-i consumăm moderat!

Strugurii conţin antioxidanţi puternici cunoscuţi sub denumirea de polifenoli, cu rol protector al celulelor, sunt nişte fructe bune pentru sănătatea inimii şi, în plus, hidratează. Aşadar, consumaţi-i oricum, proaspeţi sau… congelaţi! Alte alimente care conţin polifenoli sunt: fructe de pădure, mere, sfeclă roşie, ţelină, cereale integrale, vin roşu, ceai verde, ulei de măsline etc. Atenţie, totuşi! „(…) Este clar însă că, într-un top al fructelor care îngraşă cel mai tare, strugurii sunt pe primul loc“, spune Mihaela Bilic, nutriţionist, pentru pagina realitatea.net. Pofta de dulce este normală şi ideal este să nu  o inhibăm abţinându-ne  total.  Când  nu  poate fi controlată, în mod sigur există o explicaţie de natură psihologică. Simţim nevoia să „acoperim“ o nevoie, mâncând excesiv dulciuri. În  acest  caz, soluţia este consultarea unui specialist, psihoterapeut sau consilier în nutriţie.

Referinţe: „10 Desserts Your Nutritionist Actually Approves Of“ – www.livestrong.com , „Polifenoli“ – www.ghidnutritie.ro , „Îngraşă sau nu strugurii? Un medic nutriţionist ne spune adevărul despre aceste fructe de toamnă“ (www.realitatea.net)

Comments

comments