Exerciţii pe care le poţi practica în perioada sarcinii

sport

Exercitiul fizic este foarte important pentru viitoarea mămică pentru ducerea la bun sfârşit a sarcinii. De aceea ne vom ocupa pe larg de o serie de exerciţii care-şi dovedesc utilitatea în această perioadă. Odată cu creşterea în vârstă a sarcinii, începem să descoperim ce importanţă deosebită au anumiţi muşchi pe care, până acum, poate nu ştiam că îi avem.

Exerciţiul nr.1

Culcată pe spate, cu genunchii îndoiţi şi cu talpa sprijinită pe sol, braţele la ceafă, executăm ridicări ale trunchiului de pe sol, fără a ridica însă coloana lombară de jos. Se execută de 6-8 ori, fără a forţa coloana şi nici musculatura abdominală (mai ales dacă aceasta este neantrenată). Pe măsură ce creşte tonusul muscular, se poate creşte numărul seriilor de exerciţii, dar fără a depaşi 5-6 serii de câte 6-8 execuţii.

Exerciţiul nr. 2

În picioare, cu faţa către oglindă, picioarele lipite şi braţele pe lângă corp, privirea înainte, se trage burta către coloană şi se menţine câteva secunde. Acest exerciţiu se face cu autocontrol în oglindă (se corectează poziţia corpului) şi se repetă de 5-6 ori. Pentru a mări elasticitatea tegumentului se mai pot utiliza uleiul de migdale sau uleiul de măsline, acestea reducând apariţia vergeturilor. Se recomandă folosirea lor după luna a treia de sarcină.

Poţi alege să mergi la una dintre sălile specializate în gimnastică pentru gravide şi atunci vei beneficia şi de supraveghere calificată. Oricum, chiar şi acasă, beneficiul exerciţiului fizic este evident, însă ai grijă să ceri sfatul medicului. Dacă suferi de tensiune sau ai un puls mai rapid atunci poate e bine să te limitezi doar la plimbări în parc şi câteva exerciţii pentru perineu, având grijă să nu oboseşti.

Pentru cele care practică diverse sporturi, acestea pot continua, dar atenţie: se vor evita săriturile, împingerile, loviturile. Sporturile de contact vor înceta (box, kick-boxing, judo), fiind permise doar dansul, yoga, aerobicul (în limite reduse), înotul, sporturi care nu presupun contactul, sau nu expun la căzături.

Ca o atenţionare specială, înotul este indicat şi femeilor care nu îl practică la nivel de performanţă, ca şi gimnastica acvatică, acestea având un efect benefic asupra musculaturii în întregime cât şi asupra stării psihice.

Comments

comments