F64 – totul a început din pasiune

magazinul-f64

Pentru că F64 tocmai a aniversat 13 ani de existenţă, cu noroc, ne-am gândit că este momentul oportun că aflăm cât mai multe informaţii din categoria “ştiaţi că F64…”, aşadar am vorbit pe îndelete cu Simona Sambotin, Brand Manager, despre tot ceea ce înseamnă universul F64.

1. F64 este un nume cu notorietate în piaţa foto. Povesteşte-ne cum a început totul.

Totul a început din pasiune, care este o constantă permanentă în toare acţiunile pe care le întreprindem.
Întâi a fost o consignație aflată lângă scările rulante din magazinul Unirea, iar după câţiva ani, am început să importăm produsele de care pasionaţii aveau nevoie. La început au fost 2 oameni, iar acum echipa numără 130. A fost o evoluţie organică, iar factorul care a stat la baza succesului a fost faptul că întotdeauna am fost devotaţi clienţilor şi pasiunii lor pentru fotografie.

2. Ce semnificaţie are logo-ul şi ce v-a inspirat?

Logo-ul este o „Floare, în baza căreia este o diafragmă, element specific al aparatelor foto.
Valoarea diafragmei controlează cantitatea de lumină ce pătrunde în obiectiv către senzorul aparatului.
Astfel, lumina este la fel de importantă pentru diafragmă, precum este pentru flori.

3. Cum aţi construit un brand aşa puternic?

Brandul nu a fost construit de către o singură persoană. El a fost dezvoltat de către fiecare persoană care a interacţionat cu F64 până în prezent.
Bineînţeles, porneşte din interior, de la angajaţi şi continuă cu experienţele clienţilor, feedback-ul şi recomandările lor.

4. Strategiile de marketing şi vânzări au fost respectate cu stricteţe sau aţi acţionat şi după feeling?

Pe partea de marketing nu ignorăm niciodată feelingul. Sigur, ţinem cont de trenduri, de sezonalitate, de ceea ce se întâmplă în piaţă, dar ne dorim ca fiecare campanie de marketing să aibă un element amuzant, interactiv, întotdeauna potrivit cu targetul nostru.

De Valentine’s Day, aparatele au dat anunţuri matrimoniale, de Paşte clienţii îşi puteau alege lumina preferată şi câştigau astfel un abonament pe un an de zile la Enel, la back to school i-am scos la tablă pentru un extemporal, şi tot aşa.

Preţuri şi cifre vedem peste tot, aşa că diferenţa este dată de către elementul de engagement, de experienţa consumatorului atunci când interacţionează cu site-ul său intră în magazin. De aceea şi în magazin organizăm cursuri şi workshopuri, seri tematice în cafenea, avem mese interactive pe care susţinem campionate de Angry Birds şi alte lucruri „wow”.

5. Cum au primit românii un astfel de concept?

Foarte bine! În România este nevoie de servicii din ce în ce mai competitive.

6. În ce programe consideraţi important să investiţi?

Toţi angajaţii încep activitatea în F64 printr-un program de inducţie. Acesta presupune ca timp de o lună, noul coleg să treacă prin toate departamentele – call center, magazin, contabilitate, marketing, product management, astfel încât să se familiarizeze cu modul de lucru şi cu noii colegi. După ce a trecut prin acest program, este mult mai simplu să îşi desfăşoare activitatea.

Există şi un buget alocat pentru traininguri, care nu rămâne necheltuit în niciun an. De asemenea, toţi colegii au posibilitatea de a participa la cursurile de fotografie organizate de F64 pentru clienţi. Accesul la acestea se face gratuit, pentru a susţine şi intern pasiunea pentru fotografie.

7. Ce alte servicii mai oferă F64 în afară de vânzare de produse foto?

Oferim educaţie fotografică: organizăm cursuri, worshop-uri, seminarii pe teme fotografice, ale căror lectori sunt fotografi cunoscuţi, recunoscuţi chiar internaţional, precum Vlad Eftenie.
De curând am lansat şi servicul de printare fotografii la diverse dimensiuni, care poate fi accesat direct în magazin, sau online, cu livrarea fotografiilor în maxim 2 zile, direct acasă. Credem în păstrarea amintirilor şi în format fizic, nu doar digital. Privirea lor, crearea albumelor, rememorarea amintirilor, sunt experienţe care ne încarcă pozitiv, şi tocmai de accea nu trebuie să le neglijăm.

8. Ce planuri aveți pentru 2015?

De dezvoltare! Dorim în continuare să ne extindem cu magazinele şi în alte oraşe. Astfel, cu cât rezultatele vor fi mai bune, cu atât această dezvoltare teritorială va fi mai rapidă.

9. Cum este privit magazinul de către familiile cu copii? Ce cumpără cu precădere?

Avem destul de mulţi copii în magazin. Cei mici vin pentru mesele interactive, iar părinţii pentru printarea fotografiilor sau cumpărarea de echipament pentru concediu.
De obicei taţii preferă DSRL-uri entry şi mid level, iar mămicile aparatele compacte uşor de folosit.

10. Aveţi programe dedicate copiilor?

Organizăm şi cursuri dedicate exclusiv copiilor, în şedinţe de câte 2 ore pe săptămână. Cei mici sunt foarte creativi, iar părinţii observă rezultate pe termen lung atunci când copiii au parte de o educaţie vizuală. Chiar şi studiile au demonstrat că atunci când copiii sunt expuşi artei, la maturitate, devin persoane mai bune, calme, orientate către stări neconflictuale.

11. Cum se vedea F64 în primul an şi cum este acum?

Noi ne dorim să fim priviţi la fel de către prietenii şi clienţi noştri. Intern au intervenit schimbări, dar priorităţile au rămas aceleaşi: satisfacţia clientului şi buna dispoziţie a colectivului!

Comments

comments