Gimnastica acvatică

sport-73

Gimnastica acvatică a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani datorită beneficiilor pe care le oferă atât fizic cât şi psihic. Este unul dintre cele mai practicate sporturi de către femeile însărcinate având avantajul că relaxează organismul mai mult decât o fac alte activităţi sportive.
Cursurile de gimnastică acvatică pentru femeile însărcinate au foarte multe avantaje: mişcarea în apă îmbunătăţeşte atât circulaţia sangvină şi limfatică, dar şi respiraţia, care contează foarte mult în timpul naşterii. De asemenea, exerciţiile în apă reduc edemele şi tensiunea articulaţiilor şi, în acelaşi timp, reglează digestia. Foarte importantă este şi relaxarea din timpul şedinţelor, datorită atmosferei extrem de liniştitoare. Dincolo de beneficiile mişcării în apă, trebuie menţionată şi „starea de bine” pe care gravidele o simt după practicarea programului de gimnastică acvatică.
S-a observat că femeile însărcinate care practică această gimnastică au: travalii mai scurte, mai puţine complicaţii în perioada prenatală, iar după naştere refacerea lor este mult mai uşoară. Se creează “efectul hidrostatic”, ceea ce permite sângelui dar şi altor fluide din corp să circule fără efort, în sus. Mişcările în apă sunt mult mai complexe faţă de cele care se fac pe podea; nu există pericolul de supraîncălzire datorită efectului răcoritor al apei; apa reprezentând o modalitate excelentă de relaxare.
Programul de gimnastică acvatică trebuie să se deruleze întotdeauna în prezenţa unui personal calificat reprezentat de o moaşă şi de un kinetoterapeut, pentru ca gravidele să fie într-un climat de siguranţă totală când se găsesc în piscină. Gama de exerciţii care se pot include într-un asemenea program este reprezentată de: exerciţii pentru îmbunătăţirea circulaţiei, rotaţia şi înclinarea pelvisului, exerciţii de streatching, de respiraţie, înot şi relaxare.

Nu trebuie neapărat să ştii să înoţi pentru a te înscrie la cursurile de gimnastică acvatică pentru gravide, deoarece apa din piscinele unde se ţin acestea este destul de mică (1,4- 1,5 m). Condiţia de bază este să fi trecut de săptămâna a 16-a de sarcină şi să ai acordul medicului care te supervizează.

Mişcarea este foarte importantă în sarcină, în afara cazurilor speciale ce necesită repaus la pat. Pentru o femeie cu o sarcină dezvoltată normal, exerciţiile gândite special pentru această perioadă a vieţii le ajută pe viitoarele mame să se menţină în formă, să treacă mai uşor prin transformările fizice şi presiunea psihică, dar şi să se pregătească pentru naştere.

Comments

comments