Iepure cu cartofi la cuptor

Ingrediente:
– 500 g. cartofi
– jumăte de iepure
– 4 linguri de ulei
– 3 căţei de usturoi cu coajă
– rozmarin
– boia iute
– piper
– sare
– condimente
– o lingură de unt

Mod de preparare:
Amestecăm două linguri ulei, rozmarinul, piperul, usturoiul, sarea, condimentele şi ungem jumătatea de iepure; o punem în tavă şi acoperim cu folie de aluminiu.
Cartofii tăiaţi în 4, îi amestecăm cu restul de ulei, unt, boia iute, piper, sare şi rozmarin; acoperim şi această tavă şi o băgăm la cuptor; după 40 de minute dăm la o parte foliile şi o lăsăm până ce totul se rumeneşte bine.

Beneficiile unei alimentaţii diversificate

Oricât de cuminte ar fi un copil, majoritatea părinţilor trec prin drama mofturilor la mâncare. Acest lucru presupune un efort suplimentar din partea părinţilor în încercarea de a găsi felurile de mâncare preferate și de a se reinventa din punct de vedere culinar pentru a fi pe placul celor mici. Regula de aur când vine vorba de alimentaţia copiilor este de a nu vă descuraja la fiecare lacrimă şi moft şi de a nu ceda insistenţelor acestora când vine vorba de dulciuri şi mâncare tip fast-food. Pentru a putea integra în alimentaţia celor mici diverse feluri de mâncare la care aceştia sunt reticenţi, încercaţi să gătiţi de faţă cu ei şi să-i implicaţi în mod direct în prepararea mâncării.

După cum precizam mai devreme, o alimentaţie sănătoasă şi un copil mulţumit din punct de vedere culinar se poate obţine mai ales cu ajutorul utilizării unor alimente diversificate. Nu este uşor să gătiţi în fiecare zi însă nu trebuie să faceţi feluri de mâncare complicate sau cantităţi mari ci doar să vă puneţi imaginaţia la lucru. Puteţi chiar să îi întrebaţi pe cei mici ce şi-ar dori şi chiar dacă aceştia îşi manifestă dorinţa aceluiaşi fel de mâncare în fiecare zi dumneavoastră puteţi improviza pentru a crea acelaşi lucru dar sub altă formă mai atractivă şi cu adaosuri de ingrediente diferite.

Fie că vor, fie că nu, copiii trebuie să consume zilnic fructe şi legume proaspete deoarece numai aşa îşi pot lua porţia de vitamine şi minerale necesare procesului de creştere. De asemenea, cei care sunt învăţaţi de mici să aibă o alimentaţie bazată în principal pe legume şi fructe şi mai puţin pe carne vor păstra acest obicei şi ca adulţi şi vor avea mai puţine probleme de sănătate (hipercolesterolemie, obezitate, probleme cardio-vasculare).

Comments

comments