Importanţa micului dejun

Nutritie

„Vrei o inimă sănătoasă? Închide televizorul şi mănâncă bine la micul dejun!“ este titlul unui studiu recent publicat pe sciencedaily.com. Iată cum nu doar hrana are un rol important în starea noastră de bine, ci şi stilul de viaţă.

Conform studiului respectiv, persoanele care petrec mai puţin timp în faţa televizorului şi iau un mic dejun bogat în alimente care să le asigure energia necesară au o şansă mai mică de a dezvolta boli de inimă sau de a suferi un accident vascular cerebral. Dar ce înseamnă un mic dejun cu alimente care să asigure energia necesară organismului pentru a face faţă cu brio provocărilor de peste zi?

Micul dejun ideal: ce conţine

Participanţii la studiu au fost împărţiţi în trei grupe, în funcţie de cât din cantitatea zilnică de calorii provenită din micul dejun: peste 20%, între 5 şi 20% şi sub 5%. Micul dejun al celor din prima categorie includea lapte, brânză, cereale, pâine şi miere, iar cei din a doua categorie consumau dimineaţa cafea sau lapte degresat cu pâine şi unt, miere, măsline sau fructe. Cercetătorii au observat că persoanele care îşi luau peste 20% din caloriile zilnice din micul dejun aveau artere mult mai sănătoase decât cei care mâncau mai puţin ori săreau peste această masă din zi.

Obosim mai repede şi ne concentrăm mai greu

„Mănâncă micul dejun singur, prânzul cu prietenii, iar cina dă-i-o unui duşman!“, spune un proverb. Un program regulat de luat masa are un efect benefic asupra sănătăţii, iar conţinutul produselor sau al preparatelor este mai important decât cantitatea. La micul dejun nu este nevoie să mâncăm mult, cât mai degrabă calitativ. Dacă sărim peste micul dejun, obosim mai repede şi ne concentrăm mai greu. Obiceiurile bune se formează în timp, aşa că, dacă obişnuieşti să nu mănânci dimineaţa, încearcă să îţi reorganizezi rutina, pentru că există multe beneficii.

Rapid şi delicios: o idee pentru micul dejun

Ai nevoie de: o cană de ovăz, două căni de lapte, o banană, una sau două linguriţe de miere, puţină scorţişoară. Pune ovăzul la fiert cu laptele şi, când începe să se umfle, amestecă în el. Când se îngroaşă, ia-l de pe foc şi lasă-l puţin la răcit, cât să poată fi mâncat. Adaugă apoi o banană feliată, praf de scorţişoară şi miere. Deşi nu multă lume agreează gustul de ovăz, în combinaţie cu alte ingrediente este delicios. Citiţi cu atenţie eticheta produsului înainte de a-l achiziţiona, pentru a vedea dacă nu are zahăr adăugat sau este rafinat prea mult. În afară de banană, ovăzul merge la fel de bine cu măr sau pară.

Comments

comments