Insomnia în timpul sarcinii

 

sarcina-aprilie-2014-4

Problemele cu somnul apar cel mai frecvent în trimestrul al III-lea. De ce se întâmplă? Ei bine, foarte multe femei însărcinate declară că este aproape imposibil să adormi din cauza faptului că nu poţi găsi o poziţie confortabilă, trebuie să faci dese drumuri către baie, ai crampe musculare sau eşti foarte nerăbdătoare cu privire la marele eveniment care se apropie – întâlnirea cu bebeluşul.

Având atât de multă încărcătură emoţională, dar şi fizică, nu reprezintă o surpriză faptul că 8 din 10 femei suferă de insomnie sau probleme cu somnul în timpul sarcinii. Cel mai probabil preferi companie; ce-i drept nu e prea plăcut să stai cu ochii pe ceas şi să vezi cum se scurg minutele în noapte.

Ce poţi face?

Este bine să-ţi faci un ritual înainte de culcare. Fă o baie caldă şi lungă, bea un ceai de muşeţel, ascultă muzică liniştită, cere-i partenerului să-ţi facă un masaj la tălpi sau orice altceva îţi mai produce relaxare. Odată ajunsă în pat, încearcă să te relaxezi complet gândindu-te la lucruri care îţi produc plăcere şi linişte – astfel te poţi cufunda în somn, uşor-uşor.  Asigură-te că temperatura din cameră este potrivită, că este întuneric şi suficient de linişte. Draperiile închise la culoare te pot feri de lumina nedorită. Dacă nu ai adormit la 20-30 de minute după ce ai intrat în pat, ridică-te şi mergi în altă cameră. Citeşte o revistă sau ascultă muzică până când te simţi somnoroasă, apoi intră din nou în pat.

 

SFAT

Dacă somnul nu apare imediat, încearcă să nu te nelinişteşti. Cu cât te agiţi mai tare, minutele de nesomn cresc considerabil şi înrăutăţesc problema. Asta nu face decât să te consume şi mai mult de energie şi a doua zi să te simţi epuizată
.

Dacă simţi că ai o problemă serioasă cu lipsa somnului, consultă medicul. Nu uita că insomnia poate produce frustrare, însă în timpul sarcinii este perfect normal, de aceea nu este nevoie să te învinovăţeşti!

Comments

comments