La mare cu soare!

in-vacanta-66

Nimic nu mă poate face mai fericită ca o vacanţă la mare, fie ea doar de două zile. Am primit o invitaţie acum două săptămâni şi cum vremea se anunţa excelentă, nu am stat pe gânduri nicio clipă. Drumul până acolo, început sâmbată dimineaţă pe la 5:00 din Bucureşti, a fost scurt şi plăcut. Să mergi pe autostradă până la destinaţie şi să fii acolo în două ore şi un pic, a fost ceva pur şi simplu ireal. Am revăzut staţiunea Mamaia după câteva luni şi parcă totul s-a trezit la viaţă.Staţiune cu o dezvoltare foarte dinamică, în fiecare an, Mamaia ne aşteaptă cu ceva nou: palmieri, AquaMagic, fântâni arteziene, telegondolă, autobuze supraetajate şi multe altele.

Hotelul Caraiman din complexul Voila Mamaia se află în partea de nord a staţiunii, pe bulevardul central, chiar pe marginea lacului Siutghiol, în sensul giratoriu de lângă barierele de ieşire din Mamaia spre Năvodari. Hotelul de 3 stele oferă tot confortul necesar, fiind şi foarte aproape de plajă. Este destul de întins, bine întreţinut, cu o grădină interioară spectaculoasă. La recepţia hotelului, personalul foarte amabil a verificat rezervarea noastră şi ne-a îndrumat spre camera în care aveam să ne petrecem weekend-ul. Mi-a plăcut foarte mult că aveam vedere la lac, iar patul matrimonial a fost foarte confortabil. Camera suficient de spaţioasă pentru 2 persoane, dotată cu aer condiţionat, televizor, frigider, iar internetul wireless a funcţionat din prima clipă. Baia foarte curată, prevăzută cu duş, prosoape albe, care au fost schimbate zilnic. S-a făcut şi curăţenie, chiar dacă am stat doar o noapte şi nu prea am scos lucrurile din bagaje. Per total am fost mai mult decât mulţumiţi.

Normal că primul lucru pe care l-am făcut a fost să fugim pe plajă. Pentru a ajunge la mare, din faţa hotelului, am făcut fix 3 minute pe jos. Am traversat sensul giratoriu, am trecut pe lângă câteva terase şi am ajuns imediat. Plaja are un nisip fin, iar intrarea în apă foarte lină. Am apucat chiar să facem baie, apa fiind neaşteptat de caldă.
Cu toate că îmi place să stau cu orele la soare, am vrut totuşi să testăm împrejurimile. Una dintre atracţiile staţiunii este parcul acvatic AquaMagic, un loc de distracţie pentru toată lumea. Are o capacitate de 2500 de vizitatori, o suprafaţă de 4000 mp de apă, parcul de distracţie cuprinde tobogane, piscine şi bazine. Aici se găsesc restaurante, baruri, fast-fooduri, cofetării, precum şi suveniruri şi ilustrate. AquaMagic este iluminat astfe încât se pot organiza spectacole, sau alte petreceri nocturne, cu alte cuvinte vizitatorii au posibilităţi de distracţie atât ziua cât şi noaptea.
Cum niciodată nu am avut ocazia să vizităm celebrul Cazino din Constanţa, ne-am hotărât să bifăm şi această locaţie. Înainte, ne-am oprit, însă, în parcarea din faţa Muzeului de Istorie Naţională, în Piaţa Ovidiu. Clădirea care găzduieşte acum muzeul este vechea primărie a Constanţei, construită în anul 1914. Parterul, adică partea de Arheologie din muzeu, a fost un pic cosmetizat, astfel că aici am putut vedea două morminte funerare cu tot ansambul de obiecte şi bijuterii.
Imediat lângă Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie se află Mozaicul Roman, un muzeu construit în jurul părţii care este cea mai bine conservată din vechiul edificiu roman. A urmat Moscheea Regală din Constanţa, prima clădire din beton armat din România. Covorul oriental din interiorul moscheei este cel mai mare din România, având 144 mp. Ceea ce mi s-a părut interesant este că turiştii pot urca cele 140 de trepte până în vârful minaretului moscheei, pentru o privelişte de ansamblu asupra portului şi asupra centrului vechi al oraşului. Doamna de la bilete ne-a povestit foarte frumos despre pelerinajul anual la Mecca și Medina pentru credincioşii musulmani din România. De la moschee, am coborât spre faleză, unde am zărit vechea glorie a oraşului, Cazinoul, care anul acesta ar fi împlinit 104 ani. Vis-a-vis de cazinoul din Constanţa este Acvariul care are câteva specii de peşti ce merită văzute.

Dacă vreţi să vedeţi ceva drăguţ și care să vă descreţească frunţile trebuie neapărat să mergeţi la delfinariu. Demonstraţiile cu delfini sunt zilnice, la orele 11, 15 și 19, iar intrarea are un preţ accesibil. Cei 3 delfini se numesc Peipei, Chen Cheng şi Ni-Ni şi au fost aduşi din China. Dacă tot sunteţi acolo, puteţi intra şi la Planetariu, mai ales dacă aveţi copii.
Duminică a fost ziua plecării, dar nu înainte de a lua micul dejun servit între orele 7:00-10:00, o experienţă foarte plăcută pe malul lacului Siutghiol, în gradina despre care spuneam ceva mai sus, într-o atmosferă feerică.
Dacă ar fi să concluzionez experienţa acestui weekend, îmi vin în minte trei lucruri: ne-am simţit bine, am avut condiţii mai mult decât onorabile şi am cunoscut oameni minunaţi.