Meiul, un super aliment!

nutritie_36

Meiul este un aliment străvechi pe care omul modern trebuie să-l includă din nou în alimentaţie. Se numără printre cele 12 superalimente naturale pentru întărirea sănătăţii: germenii de mei, germenii de quinoa, lucerna, orzul verde, aloe vera,seminţele de in, pătrunjelul, algele marine (dulse, nori), ştevia, seminţele de floarea-soarelui, algele sălbatice verzi-albastre. Meiul constituie o sursă excelentă de fier, complexul de vitamine B şi fibre. Oferă proteine cu puţine calorii şi conţine totodată cantităţi importante de siliciu, magneziu, potasiu, moderat vit E. Ca majoritatea seminţelor şi cerealelor integrale, meiul este foarte bogat în enzime digestive. Nu conţine gluten, motiv pentru care poate fi consumat de bebeluşi în momentul în care începe diversificarea alimentaţiei, precum şi de persoanele cu intoleranţă la gluten sau la alte cereale care provoacă alergii.
Meiul conţine substanţele nutritive care permit aparatului digestiv să-şi îndeplinească funcţiile în condiţii optime. Indigestia cronică, gazele, balonările, greaţa, ulceraţiile stomacale, respiraţia urât mirositoare (semnul unei digestii slabe şi al înmulţirii bacteriilor) şi hiperaciditatea sunt probleme care se pot rezolva cu ajutorul consumului de mei.
Meiul, cunoscut mai degrabă ca fiind hrană pentru păsări, este aşadar o cereală versatilă, bogată în substanţe nutritive, foarte potrivită pentru a fi oferită bebeluşilor.
Meiul se poate introduce în alimentaţia bebeluşilor în jurul vârstei de 6-8 luni. Oricum, ca în cazul oricărui aliment nou, este bine să aveţi o discuţie cu medicul pediatru şi să respectaţi regula celor 4 zile.
Meiul poate fi o alternativă pentru orez sau cartofi piure. Înainte de preparare, meiul integral se spală bine în câteva ape până la îndepărtarea completă a impurităţilor. Mai apoi se poate hidrata pentru câteva ore (sau peste noapte), şi se poate găti ca şi orezul. Se fierbe la foc mic pentru aproximativ 20-30 de minute. Meiul fiert se poate adăuga la supe, salate şi tocane.
Pentru a obţine budincă sau piure de mei, asemănătoare ca şi textură cu mămăliga, se foloseşte meiul “pulbere” sau făina de mei obţinută prin râşnirea meiului şi apă, în proporţia 1/4 cană faină de mei şi 1-2 căni de apă (mai mult sau mai puţin aşa cum credeţi de cuviinţă). Secretul este să amestecaţi în continuu, pentru a evita formarea cocoloaşelor. Făina de mei se poate de asemenea adăuga la prepararea pâinii de casă sau a deserturilor, alături de făina albă.
Pentru a da un gust mai bun meiului, similar cu cel al susanului prăjit sau al nucilor, acesta se prăjeşte în tigaie înainte de a-l găti. Când are o culoare aurie se adaugă în apa /supa fierbinte şi se continuă fierberea ca mai sus.
Meiul se poate adăuga de asemenea în piureuri de fructe şi legume sau în amestecuri cu alte cereale.

(Sursa: www.diversificare.ro)

Comments

comments