Nucile şi alunele în dieta celui mic

Nuci sau legume, din copac sau nu, sunt categoria de alimente care a stârnit și stârnește cele mai multe dispute în jurul ei. Au fost și sunt considerate alimente cu un puternic potențial alergen. Alergia la alune este alergia alimentară cea mai des întâlnită. Reacțiile provocate de ea sunt de obicei extrem de vehemente, iar recomandările în ceea ce privește introducerea lor variază.

Pe de altă parte, atât nucile de tot felul cât și alunele sunt extrem de bogate în nutrienți și un element foarte important în dieta copiilor vegetarieni.

Nucile şi alunele pot înlocui majoritatea nutrienţilor de origine animală. Printre nutrienţii nucilor se număra cele mai multe vitamine B, fosfor, fier, cupru, potasiu şi proteine. Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci şi alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, în combinaţie cu pâine, cereale şi leguminoase (mai ales soia şi linte) se poate obţine gama întreagă şi echilibrată de aminoacizi esenţiali.

Când pot introduce nuci și alune în dieta copilului meu?

Studiile conduse din 2008 și până acum de către AAP (Academia Americană de Pediatrie) spun că nucile și alunele pot fi introduse în alimentația copilului la fel ca orice alt aliment, nu mai devreme de 6 luni, respectându-se regula celor 4 zile și numai după o discuție în prealabil cu medicul pediatru. La copiii cu un istoric alergic declarat introducerea oricărui aliment posibil alergen se face cu o precauție deosebită. În cazul acestor copii, regulile generale de nutriție și diversificare trebuie adaptate și personalizate.
În concluzie nucile și alunele se pot introduce în alimentația copiilor fără istoric de alergii începând cu vârsta de 1 an. Copiilor cu istoric de alergii, dermatite, intoleranțe li se vor oferi nuci și alune abia începând cu vârsta de 2 ani.

Pe lângă potențialul alergenic trebuie ținut cont de faptul că atât nucile cât și alunele pun o mare problemă în ceea ce privește înghițirea lor. De aceea, pentru copiii sub 3 ani, se recomandă oferirea lor sub formă de făină sau lapte sau mărunțite extrem de bine.

De ce sunt nucile și semințele atât de bune?

Mai presus de toate, trebuie să știm că nucile și semințele au un aport nutrițional ridicat, ele conțin Omega 3, Omega 6, antioxidanți, fibre sau minerale.

Nutrienții conținuți luptă împotriva colesterolului rău din sânge, dau energie, ajută la dezvoltarea creierului, construiește un sistem imunitar puternic și protejează sistemul nervos.

Sursa: diversificare.ro

Comments

comments