Nutriţie sănătoasă pentru micii sportivi

sport-august-2015

Imediat ce micuţul tău începe sa meargă bine, vei observa că începe să și alerge, să sară, să arunce, să se caţere şi lista poate continua. Este important ca în această perioadă din viaţa sa să te concentrezi pe scurte activităţi care îl pot ajuta să-şi îmbunătăţească abilităţile, deoarece în caz contrar, poate ajunge să se frustreze foarte uşor sau să se plictisească la fel de repede. Iată câteva idei de jocuri simple şi iată ce aport aduc ele în dezvoltarea micuţului tău.

Sparge baloane de săpun

Cărui copil nu-i place să facă asta? Cui nu-i place să le urmărească în aer? Şi nu este doar amuzantă această activitate, ci îl ajută pe copil la coordonarea mână-ochi şi îi dezvoltă abilităţile de a sări.

Aruncă eșarfa în aer

Pe măsură ce eșarfa pluteşte către pământ, copilul îşi dezvoltă abilităţile de a urmări un obiect în mişcare, aceasta reprezentând ceva esenţial în multe sporturi, de la fotbal până la tenis.

Jocuri cu mingea

La vârsta de 2-3 ani, copiii sunt fascinați de mingii, de felul în care acestea se mișcă. Este o idee bună să ai o varietate de mingii acasă (minge de volei, o minge mică din cauciuc sau minge de fotbal).

Lasă-l să sară pe saltea

Aceasta este o metodă foarte bună pentru a-şi dezvolta abilităţile de a-şi păstra echilibrul, deoarece încearcă să-şi menţină poziţia pe o suprafaţă instabilă, iar acest lucru nu este uşor de făcut.

Imitaţi animalele

Acesta este un joc în care puteţi face cu rândul. Încercaţi să imitați diferite animale, de la felul în care se caţără o pisică, cum îşi balansează braţele o maimuţă sau cum ţopăie un iepuraş.

Ştim cu toţii ca micuţii au nevoie de o dietă alimentară extrem de sănătoasă, însă sportivii au nevoi nutriţionale şi mai speciale. Prin transpiraţie, sportivii pierd multă sare, de aceea este indicat să le oferi gustări sărate precum fructele uscate, stixurile cu seminţe, făcute în casă, sau sandwich-urile cu brânză. Dacă micuţul tău are alergie alimentară la alune, poţi face o selecţie de cereale cu fructe uscate şi stafide.

Un copil care practică sport trebuie să consume multă apă, aşadar nu uita să-l menţii hidratat. De asemenea, să nu uităm că la capitolul lichide, cea mai bună rămâne tot apa, însă pentru un plus de energie, îi poţi oferi un suc de fructe preparat în casă, diluat în apă. În ceea ce priveşte bomboanele şi alte dulciuri, ar fi bine să ştii că aceastea nu reprezintă o răsplată bună pentru copilul tău şi ai face bine să le oferi acest răsfăţ tot mai rar. Poţi opta pentru iaurt cu fructe slab în grăsimi, banane sau prăjituri făcute în casă.

Text: Irina Coprinsu

Comments

comments