Obiceiuri sănătoase pentru copii sănătoși

Reclamele TV la anumite produse alimentare dulci sau de tip junk-food îi pot face pe copii să dorească să mănânce ceea ce văd, pentru că felul în care sunt prezentate ne face să credem că nimic nu poate fi mai gustos decât acel produs promovat în spot-ul TV.

Am auzit copii care își întrebau părinții când pot și ei să mănânce produsul văzut la TV. Răspunsul părintelui nu era mereu unul sincer și acesta alegea să îi ofere copilului o variantă rapidă, care să îl ajute să schimbe rapid subiectul. Iată răspunsurile cel mai des folosite: „Mami, știi doar că ești alergic la zahăr și că nu poți mânca ciocolată!“ sau „Puiule, aceste produse care apar la televizor sunt acele produse care nu se vând și de aceea li se face reclamă. Pentru a le vinde mai bine cei care le produc“. Eu aleg mereu calea mai anevoioasă, aceea de a-i explica copilului că, deşi acel aliment este gustos şi pe placul multor oameni, pe termen lung el ne poate face rău dacă îl consumăm. Atât cât poate un copil să înțeleagă, în funcție de vârsta pe care o are, detaliez mai mult sau mai puțin efectele negative. Adoptarea unei alimentații sănătoase poate avea un efect profund asupra sănatății copiilor, ajutând la stabilizarea energiei, la susținerea sistemului imunitar, la menținerea unei viziuni clare şi a unei minți agere și chiar la îmbunătățirea stării lor de spirit. Și poate fi mai simplă și mai puțin consumatoare de timp decât vă imaginați. Pentru că, adesea putem fi tentați să cumpărăm un pachet de biscuiți, fără ca cel mic să ne ceară, în loc să ii oferim un măr sau o mână de afine.

Este important să vă amintiți că cei mici nu se nasc cu poftă de cartofi prăjiți și pizza și cu o aversiune față de brocoli și măr. Această condiționare se întâmplă de-a lungul timpului, deoarece copiii sunt expuși la tot mai multe alegeri alimentare nesănătoase. Cu toate acestea, este posibil să le reprogramați poftele, astfel încât să poată alege alimente mai sănătoase. Cu cât veți introduce mai rapid alegeri sănătoase și hrănitoare în alimentația lor, cu atât mai ușor vor dezvolta o relație sănătoasă cu alimentele care le pot îmbunătăți viața.

Încurajați copiii să facă alegeri sănătoase de mici!

Alimentația sănătoasă poate ajuta copiii să se mențină într-o greutate adecvată vârsei, să evite anumite probleme de sănătate, să-și stabilizeze energia. O dietă sănătoasă poate avea, de asemenea, un efect profund asupra mentalului și emoționalului. Pentru a încuraja obiceiurile alimentare sănătoase, provocarea este de a face alegeri nutritive și atrăgătoare. Cum putem face asta? · Copiii ar trebui să mănânce mai multe alimente naturale, care să fie cât mai aproape posibil de forma lor naturală și cât mai puțin prelucrate.

· Fiți un model pentru copii! Instinctul celor mici de a imita este puternic, deci nu le cereți să mănânce mai multe fructe, dacă voi nu mâncați niciodată fructe de față cu el.

· Ascundeți alimentele sănătoase cu un gust puternic, între alte alimente care ştiți că le plac mult.

· Gătiți mai multe mese acasă! Mâncarea la restaurant și mesele semi-preparate au mulți aditivi, zahăr și grăsimi nesănătoase, astfel încât gătitul acasă, din ingrediente proaspete și sănătoase, poate avea un impact imens asupra sănătății copiilor dumneavoastră. Dacă gătiți porții mari, este suficient să gătiți doar de 3-4 ori pe săptămână.

· Implicați copiii în procesul de cumpărare al alimentelor și pregătirea meselor! Este o ocazie bună de a-i învăța despre diferite alimente și despre cum să citească etichetele alimentelor pe care doresc să le cumpere, atunci când mai cresc.

· Faceți gustări sănătoase acasă! Păstrați la îndemână o mulțime de fructe, legume, astfel încât copiii să evite gustările nesănătoase cum ar fi chipsuri, sucuri sau biscuiți.

· Nu insistați niciodată să termine tot din farfurie și nu folosiți niciodată alimentele preferate ca recompensă sau mită! Au nevoie să aibă o relaţie sănătoasă cu alimentele. Gătiți și mâncați împreună cu copiii! Faptul că ne facem timp să stăm la masă ca o familie, pentru a mânca un preparat gătit acasă, împreună, oferă un exemplu minunat copiilor cu privire la importanța alimentației sănătoase.

Mesele în familie aduc confort și rutină, oferă ocazia de a povesti din viața de zi cu zi a părinților și copiilor. Adunarea familiei în jurul unei mese reprezintă o oportunitate ideală de a vorbi și de a asculta copiii fără a-i distrage nimic altceva. Timpul mesei împreună vă permite să îi „învățați prin exemplu“.

Mâncând împreună, permiteți copiilor să observe că mâncați alimente sănătoase ținându-vă în același timp porțiile sub control și limitând mâncarea

Comments

comments