Pere în fel şi chip

Sezonul fructelor cu gust a sosit. Pe lista recomandărilor sunt perele. Gustoase, zemoase şi parfumate, ele pot fi folosite ca ingrediente de bază în diverse preparate. Vă recomandăm, în acest număr, mai multe reţete pentru bebeluşi, începând cu vârsta de 6 luni.

Pere la cuptor cu brânză calcică

Ingrediente:
2 pere
500 ml lapte
zeamă de la o lămâie (pentru brânza calcică)
Mod de preparare:
După ce prepari brânza calcică (cu 500 ml lapte şi zeamă de lămâie), se spală perele, se pun la cuptor. După ce se coc fructele, se scot din cuptor, se pune brânza peste ele, după care se introduc în steamer. Se obţine o delicioasă cremă de pere cu brânză pe care bebeluşii o vor adora.
Cum pregăteşti brânza calcică:
Brânza calcică se prepară fie din lapte şi calciu lactic, fie din lapte şi zeamă de lămâie. La 250 ml lapte se pun două tablete de calciu lactic şi sucul de la jumătate de lămâie. Când dă laptele în clocot se adaugă cele două tablete mărunţite bine/zeama de lămâie. Se pune pe foc până se brânzeşte, se toarnă în tifon şi se lasă la scurs.

Compot de pere

Ingrediente:
– 1 pară mare (din soiul Williams)
– apă
Mod de preparare:
– decojiţi para, tăiaţi-o în 8 şi scoate sâmburii;
– aşază feliile de pară într-o cratiţă, cu apă cât cuprinde;
– las-o pe foc timp de 10 minute;
– mixează apoi cu puţină apă.
Info: Perele sunt bogate în vitamine şi săruri minerale. În lume există peste 5000 de soiuri de pere. Au fost cultivate prima dată de chinezi, iar în spaţiul asiatic erau considerate „fructele nemuririi“.

Piure de pere

Ingrediente:
– 210 gr de pară coaptă bine
Mod de preparare:
– spălaţi, decojiţi şi scoateţi seminţele din fructe, după care tăiaţi-le în bucăţi mici;
– puneţi cubuleţele de pară să fiarbă la aburi, până ce se înmoaie;
– după ce sunt gata, zdrobiţi-le pentru a obţine un piure fin;
– se consumă călduţ sau rece.
Bine de ştiut! Para se introduce în perioada de diversificare a alimentaţiei bebeluşului, încă din prima etapă. Este un fruct tolerat de sistemul lui digestiv, date fiind aciditatea scăzută, gustul plăcut şi conţinutul de vitamine şi minerale.

Spumă de pere cu banane

Ingrediente:
– 1 banană
– 1 pară
– două, trei cubuleţe de brânză
– 1, 2 picături de zeamă de lămâie, diluate cu apă
Mod de preparare:
– se decojesc banana şi para, se taie în cubuleţe şi se pun împreună cu zeama de lămâie diluată în apă (se mai adaugă puţină apă) la foc mic, timp de 5 minute;
– se omogenizează apoi şi se adaugă brânza.
Notă: Adăugarea lămâii în alimentaţia bebeluşului trebuie făcută la recomandarea medicului. Într-o primă fază, sucul de lămâie se diluează cu apă. Lămâia este bună datorită conţinutului de vitamina C dar, în aceeaşi măsură, are şi mult acid citric, iar acidul citric poate irita mucoasa digestivă a bebeluşului.
Surse: bebeteiubesc.ro, petitpotbebe.net, bledina.com, enfant.com
Foto: pixabay.com

Top 7 curiozităţi despre pere:
• conţin acid folic, detaliu care face ca perele să fie recomandate şi femeilor însărcinate;
• sunt o sursă bună de fibre şi vitamina C;
• conţin potasiu, iar potasiul ajută la menţinerea sănătăţii inimii;
• romanii asociau consumul de pere cu creşterea optimismului, a stării de bine, a bunei dispoziţii;
• sunt folosite şi în cosmetică, în măşti pentru faţă, antiacneice şi hidratante;
• pentru a nu se oxida (a nu-şi schimba culoarea după ce o pară este tăiată felii), se trec feliile prin apă cu suc de lămâie;
• un păr trăieşte aproximativ 65 de ani;
• lemnul de păr este folosit la fabricarea mobilei, a instrumentelor muzicale şi ustensilelor pentru bucătărie şi este ideal ca materie primă pentru sculptură.

Comments

comments