Pierderea calciului prin transpiraţie

noutati_6

Ştiaţi că vara, odată cu apa pierdută prin transpiraţie, organismul pierde şi o cantitate importantă de minerale, printre care si calciul? Pierderile de minerale pot cauza probleme de sănătate precum crampe musculare, ameţeli, cefalee, greaţă, vărsături? De aceea este foarte important să nu neglijăm acest aspect.

Considerat de specialisti unul dintre mineralele esenţiale pentru organism, calciul este indispensabil mai ales în copilărie, când se dezvoltă sistemul osos. În această perioadă, aproximativ 30% din minerale se depozitează la nivelul oaselor, urmând ca 45% din scheletul corpului să se formeze până la vârsta 18 ani.

Calciul contribuie, împreună cu fosforul, la formarea şi consolidarea oaselor şi dinţilor sub acţiunea directă a vitaminei D, fără de care nici absorbţia calciului nu se poate realiza. Pentru un rezultat optim trebuie să existe un raport de 2 la 1 între calciu şi fosfor.

Asigură, împreună cu magneziul,contracţia întregului sistem muscular, inclusiv a inimii, crescând ritmul cardiac şi prin aceasta asigurând oxigenarea optimă a tuturor ţesuturilor. Creşte capacitatea de apărare a organismului prin creşterea capacităţii antimicrobiene a leucocitelor. Deasemenea, calciul scade intensitatea manifestărilor alergice.

Întrucât produsele lactate sunt cea mai bună sursă naturală de calciu, copiii care beau lapte în mod uzual obţin cu uşurinţă doza zilnică de calciu pentru corp. Copiii care au alergie la lapte sau cei cărora nu le place laptele vor fi hrăniti cu alte alimente bogate in calciu cum ar fi: sardinele, somonul, spanacul, varza, în general, toate verdeţurile închise la culoare. Pentru absorbţia şi fixarea calciului în oase este bine ca fiecare copil să aibă parte şi de un supliment de vitamina D, deşi laptele conţine această vitamină, însă nu în cantitate suficientă.

Alinan Calciu+D3 sirop asigură un aport suplimentar de calciu sub forma unor săruri uşor absorbabile, în combinaţie cu vitamina D3. Se recomandă pentru:
– dezvoltarea armonioasă a scheletului în perioada de creştere
– corectarea carenţei de calciu
– protejarea dinţilor împotriva cariilor
– reglarea transmisiei neuro-musculare
– suplimentarea calciului la copiii cu intoleranţă la produsele lactate.

 

În afara produselor lactate recomandăm mămicilor să ia în considerare sardinele, smochinele şi varza. După lactate, acestea se află in top 3 surse de calciu.

Comments

comments