Planul de mese în timpul sarcinii

sarcina-2-iunie-2015

Dacă eşti obosită este mai uşor să iei mâncare gata preparată, care poate să nu fie echilibrată ca aport de nutrienţi. Planificarea meselor în avans te poate ajuta să economiseşti timp şi efort. Iată câteva sugestii de meniuri sănătoase şi gustoase pentru o săptămână. Dacă lucrezi şi nu ai de unde să-ţi iei mâncare sănătoasă, pregăteşte-ţi mâncare de acasă. Cina va fi, probabil, masa ta principală, aşa că încearcă să pregăteşti pentru această masă reţetele tale preferate, incluzând multe produse proaspete.
Încearcă să-ţi echilibrezi mesele. De exemplu, după un fel principal greu, pregăteşte un desert uşor sau, la un fel principal pe bază de legume, adaugă un desert pe bază de proteine, cum ar fi iaurt sau brânză.

Mic dejun:

-Cereale cu adaos de fier şi vitamine, cu lapte degresat şi fructe;
-Felii de ou fiert tare pe o chiflă unsă cu unt degresat sau cu cremă de brânză slabă;
-Banană şi căpşune cu germeni de grâu;
-Felii de şuncă slabă la grătar, cu roşii şi ciuperci;
-Griş cu lapte şi stafide sau cu alte fructe uscate;
-Omletă pe două felii de pâine integrală prăjită, cu margarină cu Omega-3;
-Caise uscate în iaurt degresat.

Prânz:

-Un cartof mare cu ton, castravete şi fasole verde;
-Supă de mazăre cu broccoli şi o chiflă;
-Un sandwich cu pui la rotisor şi salată, pe pâine integrală;
-Somon prăjit cu salată verde, roşii, ardei şi seminţe de susan;
-Omletă cu ciuperci şi broccoli, cu salată verde şi roşii;
-Sandwich cald cu brânză pe pâine integrală, cu o roşie şi salată de spanac crud;
-Salată de orez şi orez sălbatic, cu nuci, stafide şi ceapă verde, plus ulei de măsline.

Cină:

-Somon şi sparanghel la aburi, cu penne şi sos olandez pasteurizat;
-Legume mediteraneene (vinete, roşii, ardei verzi) prăjite în ulei de măsline, cu paste;
-Cartof dulce copt sau prăjit, cu brânză sau smântână, fasole şi legume (de exemplu morcovi sau broccoli) fierte la aburi;
-Cod la cuptor, cu fasole verde şi piure de cartofi;
-Conopidă cu brânză şi sos de roşii uscate, cu salată verde;
-Carne de pui la grătar cu orez brun şi legume la aburi;
-Friptură de porc slabă sau tofu cu ghimbir şi ciuperci, plus orez.

Desert:

-Măr copt, umplut cu fructe uscate;
-Mango cu iaurt natural, pe bucăţi de bezea;
-Biscuiţi săraţi cu brânzeturi asortate;
-Tartă de lămâie cu frişcă degresată.

Comments

comments