Poziţii pentru naştere

nastere_20

La naştere, poziţia verticală este cea mai bună, deoarece beneficiezi de ajutorul forţei gravitaţionale ca să împingi bebeluşul afară. S-ar putea să vrei să adopţi o singură poziţie sau să încerci mai multe; fă tot ce crezi că te ajută să te simţi mai confortabil. Există o diversitate de poziţii de naştere şi s-ar putea să încerci şi tu una sau mai multe pentru a atenua durerea şi a facilita împingerea bebeluşului prin canalul de naştere.

Cu genunchii la piept

Dacă bebeluşul este mare, această poziţie te poate ajuta să atenuezi durerea de spate şi bebeluşul să se rotească. Poziţia poate fi utilă în situaţia în care bebeluşul coboară prea repede şi procesul trebuie încetinit. Aşează-te în genunchi şi sprijină-te în mâini, pe mai multe perne aşezate una peste alta, sau pe un fotoliu pară. Dacă te doare spatele, încearcă să îţi balansezi şoldurile dintr-o parte în alta.

Pe vine

Cea mai des adoptată poziţie, statul pe vine, încurajează bebeluşul să coboare rapid, şi poate ajuta la dilatarea colului uterin cu până la 2 cm. Poziţia nu necesită prea mult efort, însă poate deveni obositoare dacă o menţii perioade lungi de timp. Partenerul te poate ajuta aprijinindu-te din spate. Te poţi folosi şi de un scaun special pentru naşterea în poziţie verticală.

Întinsă pe spate

Este poziţia preferată, în mod tradiţional, de medicii obstetricieni, deoarece le permite să intervină mai uşor. Poate fi, de asemenea, cea mai sigură poziţie pentru o femeie care a primit un anestezic puternic. Cu toate acestea, în această poziţie nu te poţi ajuta de forţa gravitaţională şi presiunea pe care o exercită bebeluşul asupra spatelui tău poate spori riscul apariţiei durerilor de spate şi a rupturilor perineale.

Întinsă pe o parte

Dacă ţi s-a administrat o anestezie epidurală sau ai obosit, este o poziţie bună pentru că poate spori eficiența contracţiilor şi poate încetini coborârea fătului, în cazul în care înaintarea este prea rapidă. Întinde-te pe podea, pe o parte, pe o pernă sau pe un fotoliu pară. Dacă piciorul pe care îl ţii în sus îţi amorţeşte, îţi poţi ruga partenerul să îl susţină.

Şezând

Este o poziție bună, mai ales dacă oboseşti sau dacă bebeluşul are nevoie de monitorizare cu ajutorul electrozilor. Foloseşte-te de mai multe perne pentru ca spatele să fie cât mai ridicat şi ţine picioarele depărtate. Această poziție este utilizată frecvent în paturile pentru naştere. De asemenea poate fi utilă şi în cazul în care femeia a făcut o anestezie epidurală.

În genunchi, sprijinită!

Dacă bebeluşul se află cu faţa către coccisul tău, această poziţie îl poate face să se rotească. Aşează-te în genunchi pe pat, între partenerul tău şi un cadru medical. Pune-ţi braţele în jurul umerilor acestora, pentru a te sprijini în momentul în care te laşi în jos.

Înţelegerea exactă a transformărilor din timpul travaliului te poate ajuta să te relaxezi. În timpul travaliului, dacă treci prin senzaţii puternice fără să le înţelegi, vei fi curpinsă de frică, stres şi durere. Înţelegerea modificărilor prin care trece corpul şi a faptului că aceste senzaţii sunt perfect normale te poate ajuta să îţi interpretezi contracţiile drept efort, nu durere. De asemenea, mintea e ajutată să se relaxeze şi corpul să se detensioneze.

O altă modalitate prin care mintea poate fi ajutată la efortul organismului este concentrarea asupra unui rezultat- venirea pe lume a bebeluşului tău. În acelaşi timp, această tehnică te poate ajuta să faci faţă senzaţiei de durere. Există o varietate de tehnici de distragere a atenţiei, de la tehnici de respiraţie şi meditaţie, până la folosirea imaginaţiei şi chiar la hipnoză.

Când încerci diferite strategii mentale prin care să faci faţă durerii, nu trebuie să îţi ignori complet organismul. De exemplu, s-ar putea să simţi mai mult disconfort dacă bebeluşul coboară într-o poziţie incorectă, iar dacă îţi vei schimba poziţia îl vei ajuta şi pe el să se întoarcă. Sau este posibil să ai vezica urinară plină şi golirea acesteia poate uşura coborârea fătului. Greţurile sau senzaţia de slăbiciune pot fi un semn al unui nivel scăzut al glicemiei sau de deshidratare. Trebuie să fii conştientă că travaliul este un proces uimitor pentru care organismul tău este dotat cu tot ce are nevoie. Ajută-ţi organismul păstrând o stare de spirit potrivită, pozitivă.

Atenuarea durerilor – apa poate ajuta substanţial la atenuarea durerilor din timpul travaliului şi chiar la un travaliu mai scurt. Apa se menţine la temperatura corpului sau chiar la temperaturi mai scăzute, deoarece o temperatură mai mare poate provoca suferinţe fătului. Uneori, chiar şi o scurtă scufundare poate ajuta la coborârea atât de rapidă a fătului, încât femeia naşte în apă, ceea ce nu pare să fie o problemă. Majoritatea medicilor recomandă ca fătul să fie scos din apă imediat după naştere, pentru a putea lua prima gură de aer, deoarece placenta poate începe să se desprindă în câteva secunde de la naştere şi bebeluşul va avea nevoie de oxigen imediat. Bebeluşii se nasc cu reflexul de înot, care le permite să îşi ţină respiraţia când se află sub apă. Aceştia nu vor respira decât când simt aerul mai rece de la suprafaţă.

Sursă: „Sarcina şi Naşterea”, Dr. Anne Deans.

Comments

comments