Pregătirea pentru travaliu

nastere-20

Pe măsură ce se apropie data naşterii, vei dori să te pregăteşti, atât fizic, cât şi emoţional. Gândeşte-te la lucrurile pe care le poţi face, astfel încât să te simţi confortabil şi să îţi rezolvi orice neclarităţi cu privire la naşterea propriu-zisă.
În ultimele săptămâni de sarcină, probabil că îţi va fi foarte greu să găseşti poziţii confortabile, deoarece bebeluşul începe să ocupe din ce în ce mai mult spaţiu. În această perioadă există posibilitatea să te confrunţi cu o serie de probleme minore.
Indigestia este una dintre ele. În timp ce modificările hormonale determină relaxarea sfincterului dintre stomac şi esofag, bebeluşul va pune presiune pe abdomenul tău, ceea ce va provoca un reflux al conţinutului gastric în esofag. Poţi preveni aceste simptome prin evitarea meselor bogate, a gustărilor înainte de culcare şi folosind mai multe perne în timpul nopţii, pentru a evita refluxul acidului în esofag.
Întinderea pielii de pe abdomen poate fi resimţită ca o arsură. Aceasta este destul de comună, iar durerile sunt superficiale. Dacă durerea este intensă şi o resimţi acut la nivelul abdomenului, trebuie să iei legătura cu medicul. Zonele pot fi iritate din cauza unor haine prea strâmte sau prea groase. Pentru a diminua senzaţia de arsură poţi folosi comprese cu apă rece sau cu gheaţă.
Purtată ocazional, o centură specială pentru femeile însărcinate poate fi utilă pentru diminuarea durerilor de spate, în special în cazul femeilor care au muşchii abdomenului slăbiţi din cauza mai multor sarcini sau a unor sarcini la distanţe foarte mici.
Deşi probabil eşti extrem de fericită că vei avea un copil, s-ar putea să nu fii la fel de entuziasmată când vine vorba de naştere în sine. Este un lucru absolut normal, având în vedere că naşterea implică o parte intimă şi extrem de sensibilă a corpului tău şi că aduce cu sine o mulţime de emoţii şi de sentimente. Fii pregătită să reacţionezi emoţional, dar şi fizic, şi încearcă să îţi învingi teama, astfel încât naşterea să poată fi o experienţă pozitivă şi fără probleme.

Temerile de ordin emoţional pot afecta direct naşterea. O femeie nepregătită pentru durerile provocate de contracţii poate crede că este ceva în neregulă şi poate intra în panică. Acest lucru îi poate provoca dificultăţi de respiraţie, poate creşte tensiunea musculară – care poate provoca durere şi poate scădea chiar nivelul de oxitocină, hormonul care determină contracţiile uterului în timpul travaliului. Dacă viitoarea mamă va şti dinainte cu ce se va confrunta în timpul naşterii şi dacă va beneficia de asistenţă, va reuşi să depăşească durerile provocate de contracţii, nu să şi le opună.

Cea mai bună modalitate de a evita această situaţie este să încerci să îţi rezolvi problemele de ordin emoţional care ar putea exista undeva în subconştient. Nu este deloc o coincidenţă că fanteziile şi fricile tale se trezesc la viaţă în ultimele luni de sarcină, tocmai pentru a te ajuta să faci faţă perioadei de dinainte de naştere. Te poţi folosi de acest moment pentru a elimina aceste frici definitiv din viaţa ta. Dacă ai suferit experienţe dificile sau traumatizante, de exemplu dacă ai fost abuzată sexual sau ai avut o experienţă anterioară neplăcută legată de naştere, ar putea fi mai bine dacă ai apela la consiliere profesionistă.

5 recomandări pentru ultima perioadă de sarcină

  1. Poartă haine uşoare, largi. S-ar putea să îţi fie mai cald decât de obicei, din cauza depozitelor de grăsime acumulate şi a unui metabolism mai accelerat.
  2. Încearcă să dormi cât mai mult posibil. Suplimentează-ţi odihna din timpul nopţii cu episoade scurte de somn după-amiază, în special dacă te trezeşti des noaptea pentru a merge la toaletă.
  3. Hidratează-te! Bea lichide multe pentru a putea să faci faţă metabolismului accelerat şi pentru a scăpa de edemele de la mâini şi picioare.
  4. Ia o pauză ori de câte ori poţi. Dacă ţi se umflă mâinile şi picioarele, aşează-te şi ţine picioarele mai sus decât restul corpului 10-15 minute, de trei ori pe zi.
  5. Sporeşte cantitatea de proteine. Laptele, ouăle, carnea şi peştele pot preveni anumite probleme care pot apărea în ultima perioadă a sarcinii.

Sursă: “Sarcina şi Naşterea”, Dr. Anne Deans.

 

Balansarea pelvisului – acest exerciţiu poate ajuta la ameliorarea durerilor de spate, în ultima perioadă a sarcinii şi în timpul travaliului. Aşează-te pe podea, sprijinindu-te în mâini şi în genunchi, cu genunchii îndepărtaţi. Începe exerciţiul menţinând gâtul la nivelul coloanei vertebrale, cu spatele drept. Nu încovoia spatele, apoi înconvoaie uşor umerii şi spatele, încordându-ţi abdomenul şi fesele. Menţine poziţia câteva secunde apoi revino încet la poziţia iniţială.

Comments

comments