Sfaturi practice de a face mişcare iarna

sport-ianuarie

Chiar dacă e iarnă, iar temperatura de afară este în scădere, nu trebuie să ne lăsăm de sport. Pentru a trece mai uşor peste acest anotimp greoi iată câteva sfaturi utile şi plăcute pentru a face mişcare.
Îmbracă-te corespunzător – Când temperatura este scăzută instinctul îţi spune să te îmbraci foarte gros, iar în timpul exerciţiilor s-ar putea să te supra-încălzeşti, ceea ce duce la rezultate mai slabe. Soluţia? Îmbracă-te în straturi pentru ca, pe măsură ce te încălzeşti, să poţi da jos din haine până când ajungi la o temperatură confortabilă. Recomandat este ca pe piele să porţi o bluză subţire dintr-un material sintetic, cum ar fi polipropilenă, în niciun caz bumbac, care va rămâne ud pe pielea ta, apoi o bluză de lână şi apoi o haină impermeabilă. Important este sa porţi şi o eşarfă care îţi va proteja plămânii de aerul rece.
Fă-ţi încălzirea – Atunci când muşchii nu sunt încălziţi există un risc mai mare de vătămare. Întotdeauna este bine să începi cu un program de încălzire, dar ai grijă să nu exagerezi. O încălzire potrivită ar fi o tură de parc cu un pas mărit sau un jogging mai lejer.
Bea multe lichide – Corpul are nevoie de apă pentru a se răci şi pentru a face tranzitul de nutrimente în corp. Atât vara, cât şi iarna este esenţial să te hidratezi corespunzător, pentru a evita deshidratarea mai puţin vizibilă, dar la fel de periculoasă atunci când faci sport la temperaturi joase. 1% din apa din organism piedută în cadrul efortului fizic determină o diminuare a performanţei cu 10%, deci ai grijă să bei apă suficientă înainte, în timpul şi după antrenament.
Alternează exerciţiile – Unul dintre cele mai întâlnite motive pentru renunţarea la sport o reprezintă plictiseala. Încearcă să variezi activităţile, iar asta te va ţine în priză, fără a da voie rutinei să îşi facă prezenţa.
Ai grijă la hipotermie – Hipotermia se poate instala repede fără să îţi dai seama. După ce ai terminat exerciţiile şi ai ajuns acasă, încearcă să te dezbraci uşor, bluză cu bluză, pentru a-i da timp corpului să se obişnuiască cu temperatura. Nu este bine să treci de la o condiţie la alta foarte brusc, nici de la cald la rece şi nici invers.

Orice activitate este binevenită – orice exercitiu este bun. Nu trebuie neaparăt să mergi la o sală scumpă pentru a fi în formă. Fie ca urci scările în loc sa mergi cu liftul, să mergi o staţie de tramvai pe jos sau o plimbare prin parc, împreună cu prietenii, este întotdeauna bine venită.

Stai în siguranţă – Dacă s-a întunecat şi vrei să îţi faci exerciţiile de alergare într-un parc, încearcă să porţi o îmbrăcăminte reflectorizantă sau să iei un prieten cu tine. Siguranţa ta este pe primul loc.

 

Comments

comments