Sportul acasă: 3 sugestii

Dacă ești genul care alegi să faci exerciții fizice acasă, nu uita că și în acest caz este bine să te consulți înainte cu un specialist (antrenor), pentru a-ți face o idee despre tipurile de mișcări potrivite ție, de durata lor și de nivelul de dificultate. În cazul în care ești la început, evită să te suprasoliciți din prima, ia-o treptat, cu câte 10 minute, și mărește apoi durata. Nu te lăsa copleșită dacă faci febră musculară – cel mai bun „remediu“ de a o îndepărta este tot prin sport.

Locul, ora, durata

Locul unde faci mișcare are și el un rol – preferabil este să optezi pentru un spațiu aflat lângă o fereastră și să ai geamurile deschise. Dacă e foarte frig afară, le poți ține întredeschise, oricum te vei încălzi în timpul efortului. Pentru că tu îți știi cel mai bine rutina și condiția (ai/ nu ai copil, ai născut/ ești mamă deja/ urmează să naști), ideal este să dedici aceste minute de exerciții fizice, dimineața. Important: adaptează mișcările condiției tale, corpului tău, nu trage de tine prea tare și nu te ambiționa să bifezi un program zilnic de sport – de două, trei ori pe săptămână este suficient, esențial este să simți că te „dezmorțești“, că ești implicată și în alt fel de acțiuni (speciale pentru diferitele grupuri de mușchi – brațe, spate, piept, coapse, gambe) decât mers pe jos/ urcat scări/ ridicat și ținut copil în brațe/ dat cu aspiratorul. Cât despre durată, cum ai citit deja, începe cu câte 10 minute pe ședință și lungește durata treptat.

Încălzirea

Îți amintești exercițiile de încălzire de la ora de sport pe care le făceai în școala generală sau la liceu? Sunt excelente ca start pentru exerciții mai complexe. De la mișcări de brațe, umeri, gât, talie, până la genuflexiuni și flexări de picioare, apelează la memoria ta de elevă și acordă 5 minute de încălzire în care să combini, punând în practică același număr de mișcări pentru toate părțile corpului – cap, gât, brațe, spate, talie, picioare (exemplu: 10 extensii de mâini, 10 rotiri de șold, 10 genuflexiuni etc).

Salteaua

Salteaua este foarte importantă și vei vedea că, după ce o achiziționezi (dacă nu ai achiziționat-o deja), nu se compară cu atunci când improvizezi o suprafață moale folosindu-te de pături sau perne (în funcție de imaginația fiecăreia). Alege o saltea fitness, recomandată pentru exerciții generale, și ai în vedere să fie mai lungă cu 15 cm decât înălțimea ta, conform sfaturilor oferite de www.sportaddict.ro, în articolul „Alege tipul de saltea fitness potrivit pentru tine“. Ai în vedere, de asemenea, să se poată strânge/ plia ușor pentru a nu ocupa mult spațiu și pentru a fi ușor de scos când ai nevoie de ea.

Comments

comments