Un somn liniștit pentru bebeluș

Când vine vorba despre creșterea și dezvoltarea armonioasă a bebelușilor, somnul este la fel de important ca alimentele și lichidele consumate sau ca siguranța pe care părintele o oferă micuțului. Din nefericire, micuții sunt victimele programului încărcat al părinților, lucru care de multe ori le interzice copiilor activitățile corespunzătoare vârstei.

Tulburările de somn sunt una din principalele nemulțumiri ale părinților. Un studiu efectuat recent arată că 76% dintre părinți au mărturisit că ar dori să schimbe anumite aspecte legate de obiceiurile somnului bebelușului. De asemenea, aproximativ 25% dintre bebeluși întâmpină probleme la adormire sau nu dorm întreaga noapte. Din acest motiv, părinții trebuie să stabilească înainte de culcare o rutină numită rutina somnului.

Este nevoie de timp pentru a se forma o rutină de somn la bebeluși, respectiv acel ciclu sănătos de a dormi (noaptea să doarmă fără trezire, iar peste zi să fie treaz). Mulți nou născuți dorm în medie 16 ore pe zi. În funcție de bebeluș, acest somn poate fi în reprize de câte 1-2 ore. De fapt, este nevoie de 4-6 luni pentru ca un nou-născut să se dezvolte într-un copil mic care are un program clar și normal de somn.

Iată câteva sfaturi simple și practice oferite de Academia Americană de Pediatrie pentru a preveni problemele și dereglările de somn la copii:
– ține bebelușul cât se poate de calm, evitând stimulările de orice fel din timpul nopții ca să poată readormi ușor la loc dacă se trezește;
– încearcă să nu lași copilul să doarmă prea mult peste zi;
– de îndată ce copilul dă semne de oboseală, pune-l imediat în pătuțul lui. În acest fel copilul învață repede asocierea dintre starea de oboseală și confortul odihnei în propriul pătuț;
– evită să pui copilul să adoarmă în pătuț cu suzeta în gură. Suzeta are rolul bun că îl liniștește pe copil peste zi când este agitat, însă nu trebuie să se învețe să doarmă cu ea. Asocierea dintre somn și suzetă este una defectuoasă pentru anii următori;
– nu culca bebelușul în patul tău. Dincolo de faptul că studii recente au raportat o creștere a incidenței morții în rândul sugarilor ce dorm în pat cu părinții lor, acest lucru creează și obiceiuri proaste de somn și în consecință, probleme cu somnul pe termen lung.

Cel mai important lucru de reținut în a crea obișnuințe bune de somn copilului, ajutându-l astfel pentru următorii ani de copilărie, poate chiar pentru toată viața, este să fiți consecvenți.

Comments

comments