Arsurile la stomac: semn de bebeluș păros?

Este oare adevărată vorba din bătrâni care spune că femeile gravide care au arsuri în sarcină vor naște un bebeluș cu mult păr?
Există două cauze principale pentru care multe dintre gravide se confruntă cu arsurile la stomac în timpul perioadei de graviditate:
1. Avalanșa hormonală ce are loc în organismul gravidei. Corpul tău produce cantități mari de progesteron, un hormon responsabil cu relaxarea mușchilor și pregătirea lor pentru naștere. Numai că nu se relaxează doar mușchii abdominali și pelvieni, ci toți mușchii din organism, printre care și esofagul.
2. Spațiul tot mai mic. Pe măsură ce crește, copilul încearcă să-și facă cât mai mult loc și împinge tot ce poate. Astfel, stomacul și toate organele tale interne urcă cât mai sus în cavitatea toracică, lucru care pune destulă presiune pe esofag și pe sfincterul care îl închide. Astfel este un mediu prielnic pentru apariția refluxului gastroesofagian.

Sfaturi care te ajută să scapi de arsurile la stomac

În mare, nu trebuie luat un tratament anume pentru arsurile la stomac. Acestea pot fi reglate prin alimentație și stil de viață. Dacă ești perseverentă și consecventă, este foarte probabil să scapi de ele mai repede decât ți-ai imagina ținând cont de aceste sfaturi:
1. Evită alimentele ce provoacă arsuri la stomac. Există femei gravide care au reflux gastroesofagian indiferent de ce alimente consumă. Însă există câteva alimente recunoscute pentru acțiunea lor negativă asupra arsurilor: ciocolată, cafea, grăsimi, citrice sau mâncăruri picante. Sfatul cel mai bun ar fi să încerci să scoți în fiecare zi câte un aliment din dieta zilnică și să observi ce îți făcea rău.
2. Consumă alimente care calmează arsurile. Există și alimente care par să fie benefice organismului în caz de reflux gastroesofagian: migdale, papaya, băuturi pe bază de aloe vera, semințe de chimen, banane. De asemenea, poți folosi ghimbir în mâncăruri și băuturi, deoarece nu numai că înlătură senzația de arsură la stomac, dar și combate grețurile matinale.
3. Ai grijă de greutatea ta. Greutatea corporală este un factor foarte important. Cu cât ai mai multe kilograme în plus, cu atât presiunea ce se pune asupra stomacului și esofagului este mai mare.
4. Porții mici și dese de mâncare. Dacă te vei așeza la masă și vei mânca trei feluri consistente de mâncare, să fii sigură că probabilitatea de a suferi de arsuri la stomac este mai mare. Porțiile trebuie să fie cât mai mici și la ore apropiate.

Comments

comments