Cum faci față căldurii în timpul sarcinii

Luna lui cuptor a trecut și, spre norocul nostru, vremea a fost destul de îngăduitoare: a plouat des, s-a putut respira, canicula nu și-a făcut de cap. A mai rămas însă luna august și tot ce ne dorim este ca istoria precipitațiilor să se repete: să plouă la timpul potrivit, dar să avem parte și de zile însorite. Cum suportă însă graviduțele vara, cu toate capriciile ei, dar mai ales cu momentele irespirabile? În timpul sarcinii, temperatura corpului crește în mod natural, pentru că organismul are nevoie de mai multă energie pentru a digera, respira și a-și regla temperatura. Când termometrele o iau razna, femeile însărcinate suportă căldura mai greu decât o femeie care nu este însărcinată.

Hidratează-te din interior și din exterior!

Cel mai important este ca, de-a lungul zilei, graviduța să se hidrateze în mod corespunzător. Nu, nu e vorba de a urma legea celor doi litri de apă cât de a repartiza această cantitate consumând-o frecvent, regulat. Apa plată, apa minerală bogată în magneziu, sucul de fructe sau legume proaspete, infuziile de mentă sau melisă sunt câteva sugestii. Melisa, de exemplu, are rolul de a înlătura spasmele stomacale, crește secreția biliară și îmbunătățește digestia. Mai mult, atenuează senzația de vomă și stările de nervozitate. Ce înseamnă o hidratare eficientă? O piele frumoasă, în primul rând, cu aspect sănătos. Hidratarea din exterior este oferită de creme speciale sau uleiuri vegetale, aplicate cu mișcări circulare pentru un răsfăț maxim. Stimulați astfel circulația sângelui și preveniți apariția vergeturilor. În concluzie, consumați lichide și, în același timp, folosiți și produse pentru piele.

Înlătură senzația de „picioare grele“!

Kilogramele în plus și schimbările hormonale pot duce la această senzație de „picioare grele“: se umflă, te dor și ultimul lucru pe care vrei să îl faci este o plimbare seara. Ca să nu mai spunem că temperaturile ridicate încurajează dilatarea vaselor, făcând și mai dificilă circulația sângelui în vene.

Remedii:
– atât cât poți, stai cu picioarele ridicate (la muncă, acasă, noaptea, când dormi) și alege o încălțăminte fără toc, cu talpă mulată pe picior, din piele moale; o încălțăminte bună este ca un sutien bun: nu trebuie să-l simți că îl ai pe tine;
– la sfârșitul zilei, fă o baie cu apă călduță la picioare;
– roagă-l pe tati să îți maseze tălpile (prin mișcări de jos, dinspre călcâi, în sus);
– mersul pe jos poate fi o soluție pentru a ușura această senzație neplăcută;
– dacă ți se umflă și mâinile, bagă-le în apă rece din când în când.

 

Consumă alimente ușoare!

Mesele copioase din timpul zilei sunt mai greu de digerat, prin urmare, senzația de căldură va fi și mai mare. Așa că, ideal ar fi să:
– consumi fructe și legume bogate în apă (pepene roșu, pepene galben, castraveți etc) și în minerale;
– nu treci peste micul dejun și asigură-te că îi dai organismului proteine și zaharuri lente; (glucide rapide: băuturi carbogazoase, bomboane, dulciuri, gemuri, morcovi, pâine albă, orez; glucide complexe: paste, cereale integrale, cartofi, leguminoase, pâine integrală);
– eviți alimentele și băuturile foarte dulci.

Expunerea la soare și „masca de sarcină“

Expunerea la soare nu presupune nici un risc pentru bebeluș. În schimb, viitoarea mamă trebuie să fie atentă atunci când stă la plajă, deoarece pielea unei graviduțe este mai fragilă din cauza schimbărilor hormonale ce duc la creșterea sintezei melaninei (pigmentul care colorează pielea și care este responsabil de obținerea bronzului). În consecință, dacă se expune la soare, există un risc de hiperpigmentare și de apariție a petelor pe față. Este vorba de binecunoscuta „mască de sarcină“. Denumită și melasmă sau cloasmă, apare pe diferite zone ale feței, sub formă de pete maronii sau gri maronii, de forme inegale. Soluția? Evitarea băilor de soare și folosirea unei creme de protecție solară (SPF 50+).

Somnul dulce mult aduce

În urma unui studiu realizat la Universitatea din Montreal în 2014, stresul cauzat de căldură (peste 32°C sau într-o perioadă de șapte zile consecutive) ar crește riscul de naștere prematură cu 27% mai mult decât în perioadele în care termometrele arată 20°C. Studiul este disponibil pe journals.lww.com. Așadar, pentru a suporta mai bine căldura și pentru a depăși această stare de neliniște, învățați să vă relaxați! O dată sau de două ori pe zi, odihniți-vă într-o cameră liniștită, bine aerisită sau, de ce nu, afară, la umbră (în cazul în care locuiți la casă).

Haine lejere = stare de bine

În ultima parte a sarcinii, este posibil ca până și hainele cele mai lejere să vă jeneze atunci când afară este foarte cald. Soluții: renunțați la obiectele vestimentare mulate și la materialele sintetice. Alegeți rochii și bluze largi, ușoare, din materiale naturale (bumbac sau in). Și gândiți-vă că nu mai e mult și vine bebe, și apoi iarna, primăvara și vara din nou. Și că important este să avem suficientă căldură în sufletul nostru pentru a avea grijă de bebe!

Sursă: traducere și adaptare după Annabelle Iglesias, „Supporter la chaleur pendant la grossesse“ – doctissimo.com

Comments

comments