Orezul în rol principal

retete-ianuarie-2017

Consumat de o bună parte din populația globului, orezul este o sursă de energie, cu efecte pozitive asupra activității cerebrale. Folosind acest ingredient, se pot prepara o mulțime de mâncăruri, principale sau deserturi. Ideal este să fie combinat, în salate ori feluri principale, cu legume și carne.

Salată de orez cu porumb fiert
Ingrediente:
– 1 ceșcuță de orez alb, cu bob rotund
– ton mărunțit (o felie)
– 1, 2 roșii (de dimensiune medie)
– 1 ou fiert
– câteva măsline verzi, fără sâmburi
– o cutie mică de porumb fiert
– ulei de măsline, oțet balsamic, sare, piper

Mod de preparare:
– se fierbe orezul (spălat în prealabil), se răcește sub jet de apă pentru a nu se lipi boabele;
– se taie oul fiert în felii, roșiile și măslinele;
– se scurge porumbul fiert;
– se amestecă toate ingredientele și se adaugă tonul mărunțit (preparat la aburi), uleiul de măsline și oțetul balsamic;
– se adaugă, după gust, sare și piper.

Știați că…
…o cană cu boabe de porumb oferă 15% din necesarul zilnic de vitamina B5, responsabilă de energia organismului? Cercetările au arătat că vitaminele şi aminoacizii din porumbul fiert se păstrează intacte într-o proporţie foarte mare, ceea ce face ca acest delicios aliment să fie un mare beneficiu pentru sănătate, menționează www.monitorulexpres.ro.

Risotto cu orez brun, mazăre și parmezan
Ingrediente:
– 200 gr orez brun
– 150 gr mazăre
– 1 ceapă
– 1, 2 roșii pentru sos
– 50 gr parmezan ras
– supă de legume
– 20 cl vin alb sec
– ulei de măsline, sare, piper

Mod de preparare:
– se fierbe orezul brun în zeama obținută de la fierberea mai multor legume (morcov, ardei, țelină, păstârnac);
– se taie cât mai fin ceapa, se perpelește în uleiul de măsline, se amestecă împreună cu orezul fiert și se adaugă vinul;
– după 3, 5 minute, se adaugă roșiile date pe răzătoare și mazărea fiartă, se amestecă în continuare până se întrepătrund gusturile;
– se adaugă la final parmezanul și se condimentează, după gust, cu sare și piper.
Atenție! Orezul brun fierbe mai greu decât orezul alb, prin urmare, timpul de fierbere poate ajunge până la 1 oră sau mai mult; preferabil este să-l fierbeți la foc mic și să nu amestecați în el pentru a nu se prinde de fundul vasului.
Info plus: Risotto este o mâncare tipic italiană, care poate fi preparată în nenumărate feluri, în funcție de condimentele folosite. Elementele esențiale ale acestui preparat sunt legumele sotate, supa, condimentele și orezul întrebuințat, de obicei, italian.

Orez cu lapte, portocală și batoane de scorțișoară
Ingrediente:
– 140 gr orez cu bob rotund
– 120 gr zahăr pudră
– 1 ou
– 1 l lapte
– 7 cl smântână lichidă nedegresată
– pudră de vanilie
– sucul și coaja rasă de la o portocală
– 2 batoane de scorțișoară
Mod de preparare:
– se spală orezul și se lasă la scurs;
– se bate oul cu zahărul până devine o pastă albă, se adaugă smântâna lichidă nedegresată și laptele, sucul și coaja rasă de la portocală și batoanele de scorțișoară;
– se completează cu pudra de vanilie (după gust) și se pune la fiert;
– când laptele începe să se încălzească, fără a fi dat în clocot, se adaugă orezul scurs bine și se lasă la fiert încă 40 de minute, la foc mic spre mediu;
– nu vă temeți dacă la început conținutul nu este bine legat, se va închega pe parcurs;
– după ce este gata, se lasă la răcit, se pune în recipiente și se ornează cu o linguriță de dulceață de mure, afine sau cireșe amare, ori cu fructe de pădure.

Surse: momes.net, ptitchef.com
Foto: pixabay.com