Toate femeile sunt fericite în timpul sarcinii – adevărat sau fals?

Toate femeile sunt fericite în timpul sarcinii – adevărat sau fals?

Pentru a răspunde la întrebarea dacă toate femeile însărcinate sunt fericite, ar trebui să răspundem în primul rând la întrebarea ce este fericirea și dacă ea există.

Da, fericirea există și, în termenii cei mai simpli, ea este o stare de bine, de împlinire, de bucurie sufletească intensă. De altfel, chiar Dicționarul explicativ al limbii române o descrie ca pe o „stare de mulțumire intensă și deplină“. Să fii fericit înseamnă să fii mai mult decât bucuros. Acest sentiment vine din noi înșine și singurul lui defect este că nu durează o veșnicie. Dar fericirea are darul de a se transforma în alte sentimente bune, de cele mai multe ori: bucuria simplă, mulțumirea. Așa cum are neajunsul de a și dispărea. E un concept dificil, da, o pasăre rară pe care, oricât ne-am dori să o prindem și să o ținem într-o cușcă doar pentru noi, mai bine o lăsăm să zboare și să ne viziteze atunci când vrea ea. Așa, fericirea va fi cu atât mai puternică!

20% dintre femeile însărcinate trec prin stări de neliniște

Schimbările hormonale din timpul sarcinii influențează stările viitoarei mame. Deseori își fac loc în mintea ei tristețea, anxietatea, neliniștea. Devin acute atunci când ele au existat, într-o formă sau alta, și înainte de sarcină (când există această predispoziție) sau când sunt „ajutate“ și de context: gravida nu are parte de susținere din partea celor din jur (în special din partea partenerului de viață), este singură, o sperie gândul noii situații (când va veni bebe pe lume), își proiectează scenarii negative. Psihiatrii estimează că 20% dintre femeile însărcinate trec prin stări de anxietate sau depresie.

Concluzii

Răspunsul la întrebarea „Sunt toate femeile fericite în timpul sarcinii?“ este, așadar, nu, nu toate femeile însărcinate sunt fericite. Ce pot face, în afară de a vorbi despre stările prin care trec cu o persoană de încredere, care le poate oferi soluții concrete, este să acorde mai multă atenție propriei persoane (îngrijire personală), să facă lucruri relaxante, să nu se izoleze de oameni, să iasă cât mai des din mediul unde locuiesc, să adopte o dietă sănătoasă, să evite oamenii toxici (pesimiști, negativiști), să interacționeze cu persoane care le binedispun. Să se concentreze mai mult pe ceea ce este bun în viață, pe ceea ce au deja.

Comments

comments