Tocăniță de legume

Ingrediente:
– un cartof mediu;
– un morcov;
– 2 – 3 buchețele de broccoli;
– 1 dovlecel;
– 2 buchețele de conopidă;
– câteva păstăi de fasole verde sau câteva boabe de mazăre;
– ceapă mică;
– un cățel de usturoi;
– 2 linguri de suc de roșii;
– pătrunjel.

Mod de preparare:
1. morcovul și ceapa se curăță, se dau prin răzătoarea mică și se călesc puțin în ulei;
2. se adaugă cartoful tăiat cubulețe mici, dovlecelul tăiat cubulețe mai măricele, conopida, broccoli, fasolea, cățelul de usturoi și un praf de sare și apă, și se lasă la fiert;
3. când sunt pe jumătate fierte se adaugă și sucul de roșii sau bulionul;
4. când sunt gata, se adaugă pătrunjelul tocat fin și se mai lasă pe foc 5 minute.

Diversificarea este un moment bun pentru a descoperi dacă există alimente pe care copilul tău nu le tolerează bine, iar atunci când produsele alimentare sunt amestecate împreună, este greu de spus care dintre ele cauzează o problemă.

Cât de bune sunt și ce conțin legumele?

Morcovii – sunt bogați în beta-caroten, au forma vitaminei A și sunt printre primele opțiuni ale mămicilor la începutul diversificării, deoarece sunt dulci natural iar copiii îl adoră.

Rădăcinoasele/albiturile – acestea au un gust dulce natural și o textură fină când sunt trasformate în piure. Păstârnacul furnizează o bună sursă de amidon și fibre. Conține, de asemenea, vitaminele antioxidante C și E.

Cartofii dulci – vin în două soiuri: portocalii și albi (cremoși). Ambele soiuri au coaja spre roșu/portocaliu și sunt o sursă bogată în potasiu, vitamina C și fibre. Cu toate acestea, soiul portocaliu în interior, care este, de asemenea, o excelentă sursă de beta-caroten. Acesta ajută la prevenirea anumitor tipuri de cancer și distruge radicalii liberi.

Dovlecelul – este o bună sursă de beta-caroten, dar cele mai multe dintre substanțele sale nutritive se află în coajă, așa că nu o aruncați decât în cazul în care nu aveți o sursă sigură de dovlecel.

Broccoli – este o adevarătă super-legumă, deoarece conține o cantitate importantă de vitamina C, beta-caroten, acid folic, fier, potasiu și fitonutrienți ce luptă împotriva cancerului. Broccoli este cel mai bun gătit la aburi, și în niciun caz la microunde! Pentru copilașii mai mari, este și mai sănătos crud în salate.

Cartofii – conțin vitamina C și sunt o sursă bogată de potasiu. De asemenea, pot fi amestecați cu ușurință cu alte legume.