Un Mărțișor pentru fiecare

povestea-luniil-martie-2016

Numele ei este Mihaela Flaidăr şi este preşedinta Asociaţiei „Casa Tuturor”, o asociaţie care se ocupă de copii cu dizabilităţi, dar şi de cei care provin din mediile defavorizate. A pus bazele acestei asociaţii în anul 2011, din dorinţa de-a ajuta copii cu nevoi speciale, întrucât şi ea, la rândul ei, este o tânără profesoară cu handicap vizual şi consideră că este cea mai în măsură să le înţeleagă problemele şi greutăţile cu care se confruntă în viaţa de zi cu zi de-a lungul celor 4 ani de existenţă.

„Casa Tuturor” a organizat numeroase spectacole caritabile, ce au avut ca scop strângerea de fonduri pentru înfiinţarea unui centru de zi şi de recuperare a copiilor cu nevoi speciale. Un alt eveniment pe care îl organizează anual este Târgul Mărţişorului, un târg în cadrul căruia tinerii din asociaţie expun spre vânzare produse confecţionate de ei.

1. Spune-ne, te rog, ce aduce nou târgul de anul acesta?

Începând cu ora 10 se deschide târgul Mărțișorului de la sala Dalles, târg la care participă numeroase instituții de învățământ de stat, dar și private care-și expun spre vânzare mărțișoarele și felicitările confecționate de copii. Așa că vă așteptăm să ne vizitați de luni până vineri,între orele 10-18, pentru a cumpăra un mărțișor și o felicitare și pentru a contribui la realizarea proiectelor derulate de noi în sprijinul copiilor cu nevoi speciale.

2. Ce alte proiecte ați mai inițiat?

În acest an, am iniţiat proiectul „un profesor altfel” în “Săptămâna altfel”, la care au participat şcoli normale din București. În cadrul acestui proiect, eu am organizat cu elevii acestor şcoli diverse activităţi recreative, dar le-am ţinut şi o lecţie demonstrativă, explicându-le viaţa tinerilor cu dizabilităţi. Sper că în zilele petrecute cu mine copiii normali au încercat şi au învăţat să accepte cu mai mare uşurinţă tinerii şi persoanele cu dizabilităţi din jurul lor. Le-am arătat prin propriul meu exemplu că şi aceste persoane îşi pot depăşi limitele şi pot trece peste handicapul pe care îl au, făcând activităţi normale.

3. Anul trecut discutam despre deschiderea unui centru în care să vă desfășurați activitatea. Ați reușit acest lucru?

Din păcate, încă nu am realizat acest vis, dar aș dori să reamintesc despre ce este vorba.
Proiectul își propune modernizarea unui spațiu și utilarea acestuia pentru a fi folosit în diverse activități de terapie destinate copiilor cu dizabilități. Tipurile de terapie pe care le vom oferi includ chinetoterapie, logopedie, exerciții de recuperare locomotorie, consiliere psihologică și școlară, terapie ocupațională și art-terapie. Grupul țintă vizează copii cu deficiențe de auz, de vedere, probleme locomotorii sau bolnavi de Down și autism. Intenționăm să implicăm copii din instituțiile de Stat, care nu au în acest moment un spațiu unde să primească asistență, dar și unde să socializeze cu copii normali de aceeași vârstă.Voluntari de la Asociația pentru Secolul Următor vor coordona ateliere de art-terapie: dans, teatru, muzică. Avem parteneri în 20 de școli și licee din București unde vom promova ideea desfășurării unor activități comune și de voluntariat în cadrul centrului.

4. Care sunt obiectivele acestui proiect?

Obiectivele proiectului sunt: renovarea și utilarea unui centru terapeutic dedicat copiillor cu dizabilități, oferirea de servicii terapeutice pentru 200 de copii cu probleme și implicarea a 30 de voluntari elevi și continuarea acestora timp de 3 ani, constituirea unui atelier protejat împreună cu Asociația pentru Secolul Următor, care să asigure continuitatea proiectului.

5. De ce ați ales acest drum și care este impactul proiectului în comunitate?

Problema copiilor cu dizabilități se vrea ascunsă. Aceștia sunt instituționalizați și izolați în centre speciale. Puține organizații își propun pentru aceștia o viață apropiată de normal, dar noi, Casa Tuturor, i-am tratat nu cu milă și compasiune, ci cu respect. Dorim să creăm acest centru de servicii terapeutice, dar ne propunem și integrarea celor cu dizabilități în colectivități obișnuite. De proiect vor beneficia cei din centrele din București și Ilfov, dar și cei recomandați de asociațiile partenere. Elevii din școli și licee vor învăța un lucru nou, toleranța, și vor avea posibilitatea să se implice activ în ajutorarea celor de aceeași vârstă, dar de altă condiție.